zali.1

سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید

تصویر روز: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه هنوز شرایط برای سفرهای تفننی و غیر ضروری ایمن نیست، گفت: از شهروندان می‌خواهیم سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش  فارس، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری 150 بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی، 51 بیمار جدید در بخش های ویژه و ترخیص 292 بیمار از بیمارستان های تهران در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: از نظر آماری تفاوت چشمگیری نسبت به روز قبل نداشتیم و شرایط از یک ثبات نسبی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که شرایط فعلی می تواند شکننده تلقی شود، افزود: با توجه به اینکه شواهد مستند و متقن علمی در زمینه رفتار بیولوژیک جدید ویروس و تقلیل خصلت حمله گری ویروس حاصل نشده کما فی سابق شرایط را پر مخاطره تلقی می‌کنیم و طبق عادات گذشته باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ارتقای بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد تا ان‌شاءالله شاهد روند روبه بهبودی برای روزهای آتی باشیم.

زالی با توصیه به اینکه اگر شهروندان قصد سفر دارند، از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، گفت: در بسیاری از استان‌ها شرایط کنترل بیماری کرونا کاملا شکننده است و تهران نیز جزو کانون های آلودگی تلقی می شود، طییعتا با سفر شهروندان به سایر شهرها امکان اختلاط جریان ویروس فراهم می شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: مسافرت علاوه بر اینکه ممکن است شرایط شهرهایی که به حدی از ثبات رسیدند را مخدوش کند، شهروندان تهرانی را نیز با مخاطره روبرو می کند؛ زیرا در سفر افراد با محدودیت های بهداشتی مواجه می شوند و از سوی دیگر ممکن است باعث آلودگی سایر شهرهایی شوند که در روزهای اخیر کم خطرتر بوده اند.

وی تاکید کرد : هنوز شرایط برای سفرهای تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست و ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهند؛ بنابراین توصیه می کنیم که سفر را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

زالی به افرادی که به دلایلی مجبور به سفر هستند، توصیه کرد: به رعایت پروتکل های فردی و بهداشتی به ویژه در مسیر سفر که بیشترین آسیب پذیری وجود دارد توجه ویژه داشته باشند و در مقصد نیز به اصول بهداشتی فردی و محیطی توجه داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *