شکایت ونزوئلا از بانک مرکزی انگلیس

بانک مرکزی ونزوئلا از بانک مرکزی انگلیس به دلیل تحویل ندادن ذخایر طلای این کشور آمریکای لاتین در بحبوحه بحران کرونا، شکایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،‌ بانک مرکزی ونزوئلا شکایتی علیه بانک مرکزی انگلیس در دادگاهی در لندن مطرح کرده تا این بانک را مجبور کند ذخایر طلای این کشور آمریکای لاتین را تحویل دهد.

ونزوئلا برای گذر از بحران کرونا به این ذخایر طلای خود که حالا ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد و در خزانه بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود، نیاز دارد.

در شکایت ونزوئلا آمده است که این کشور برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و مواد غذایی برای مقابله با اوضاع پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در این کشور به ذخایر طلای خود نیاز دارد.

بسیاری از کشورها ذخایر طلای خود را در خزانه بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌کنند و ارزش ذخایر ونزوئلا هم اکنون به 1.7 میلیارد دلار رسیده است.

البته ونزوئلا مدت‌هاست تلاش می‌کند طلای خود را از انگلیس پس بگیرد اما به دلیل فشارهای آمریکا که قصد دارد دولت قانونی نیکلاس مادورو در ونزوئلا را ساقط کند تلاش‌های این کشور آمریکای لاتین به جایی نرسیده است.

ساروش زایوالا، وکیل بانک مرکزی ونزوئلا در دادگاه لندن می‌گوید: تعلل بانک مرکزی انگلیس در تحویل طلاها به شدت به تلاش‌های دولت کاراکاس و سازمان ملل برای مقابله با شیوع کرونا در ونزوئلا آسیب خواهد زد.

در ماه ژانویه بانک مرکزی انگلیس درخواست ونزوئلا برای استرداد 1.2 میلیارد دلار طلای این کشور را رد کرد.

بلومبرگ در آن زمان گزارش داد که رد درخواست دولت ونزوئلا توسط انگلیس به درخواست مقامات ارشد آمریکایی برای خالی کردن دست دولت ونزوئلا از منابع مالی این کشور در خارج انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *