بازار داغ آب پرتقال در آمریکا

با افزایش تقاضای مردم آمریکا برای آب پرتقال به منظور تقویت سیستم ایمنی بدنشان، قیمت این محصول امسال به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات بازار نیویورک در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۷ درصد رشد کرده است و روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک سال اخیر رسید. دپارتمان مرکبات فلوریدا با اشاره به آمار شرکت نیلسن اعلام کرد که خرده فروشی آمریکا در مدت چهار هفته منتهی به ۱۱ آوریل، ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۴۴ میلیون گالن رسید که بیشترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۵ بود.

در سراسر جهان مردم به مصرف محصولاتی روی آورده‌اند که تصور می‌کنند به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها و حفظ سلامتی‌شان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند. مرکبات هم به دلیل این که سرشار از ویتامین سی هستند، پرتقاضا شده‌اند. در آسیا مصرف کنندگان به درمانهای سنتی روی آورده‌اند و سیر سیاه در ویتنام پرتقاضا شده است و در اندونزی مردم در حال خرید یک داروی ساخته شده از مواد طبیعی به نام جامو هستند.

افزایش تقاضا برای آب پرتقال طبیعی در شرایطی روی داده که آب و هوای نامساعد به محصول میوه برزیل که بزرگترین تولیدکننده جهان است، لطمه زده است.

افزایش چشمگیر تقاضا برای آب پرتقال روندی که طی سالهای اخیر مشاهده شده بود را معکوس کرده است. تقاضا برای آب پرتقال در چند دهه گذشته به دلیل این که مصرف کنندگان از مصرف نوشیدنیهای قندی خودداری می‌کردند، کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات آب پرتقال برای تحویل در ژوییه در بازار نیویورک روز دوشنبه ۲.۷ درصد رشد کرد و به یک دلار و ۲۶۹ سنت در هر پوند رسید که بالاترین بهای این معاملات از مارس سال ۲۰۱۹ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *