franc.2

افزایش تاریخی نرخ بیکاری در فرانسه

تصویر روز: از سه ماه پیش تاکنون فرانسه روند نزولی در اقتصاد داشته است و نرخ بیکاری در ماه آوریل به بالاترین سطح و به رقم انفجاری ۲۲ ممیز ۶ دهم درصد رسید که تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نرخ بیکاری در فرانسه به بالاترین حدّ تاریخی خود رسید.
بر اساس این گزارش، ویروس کرونا شرایط را برای مقامات فرانسوی سخت کرده است. دولت فرانسه باید راه حل متعادلی را بیابد تا از یک سو الزامات بهداشتی و از سوی دیگر از سرگیری و احیا اقتصادی رعایت شود.
از سه ماه پیش تاکنون فرانسه روند نزولی در اقتصاد داشته است و نرخ بیکاری در ماه آوریل به بالاترین سطح و به رقم انفجاری ۲۲ ممیز ۶ دهم درصد رسید که تاکنون مشاهده نشده است. بیش از ۴ میلیون ۵۰۰ هزار فرانسوی در حال حاضر بیکار هستند.
خبرنگار فرانس 24 در گزارشی تصریح کرد: «این نرخ بیکاری بالا، تاریخی است و بیکاری در بالاترین سطح بعد از سال ۱۹۹۶ قرار دارد. در ماه آوریل بیش از ۲۲ میز ۶ دهم درصد و بیش از ۸۴۳ هزار نفر بر شمار متقاضیان کار افزوده شد. از این پس فرانسه دارای ۵ میلیون و ۵۷۵ هزار بیکار خواهد بود که هیچ گونه فعّالیت شغلی ندارند و دلیل اصلی این وضع، اعمال محدویّت‌های مربوط به جلوگیری از شیوع بیماری همه گیری “کووید-۱۹”، و کاهش شدید فعّالیت‌های اقتصادی است.
Play Video
کد ویدیودانلود

وزارت کار فرانسه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «نرخ بیکاری در حال افزایش است چرا که در شرایط کنونی، شرکت‌ها دیگر نیروی کار استخدام نمی‌کنند. بیکاری رو به افزایش است، اما دلیل آن، اخراج نیروی کار در حجم بالا نیست.» در خط اول افراد بیکار، جوانان کمتر از ۲۵ سال سن قرار دارند که رقم ۲۹ ممیز ۴ دهم درصد از بیکاران را به خود اختصاص داده اند و برای افراد ۵۰ ساله و بیشتر، رقم بیکاری به ۱۶ ممیز ۱ دهم درصد می‌رسد.
در این بیانیه همچنین آمده است بخش‌های که بیشترین تاثیر را از “ویروس کرونا” گرفته اند شامل بخش‌های بازرگانی، هتلداری و ساخت و ساز بوده است. دولت فرانسه به منظور منعطف کردن قوانین بیمه بیکاری، در حال گفتگو با اتحادیّه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *