taxi 1

ممانعت از شماره گذاری خودروها

تصویر روز: مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی شهری ــ کشوری گفت: ممانعت سازمان حفاظت محیط زیست از شماره گذاری تاکسی ها، معیشت هزار و 500 تاکسیران را با چالش مواجه کرده است.

مرتضی ضامنی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: فرآیند نوسازی تاکسی های فرسوده پس از مشکلات متعدد در اواخر سال 98 آغاز شد اما با شیوع بیماری کرونا بار دیگر دچار وقفه شد.
وی گفت: حدود هزار و 500 تاکسیران پس از از سرگیری نوسازی تاکسی ها پیش از شیوع کرونا فرآیند ثبت نام نوسازی تاکسی های فرسوده خود را کامل کرده بودند اما در این دوره با چالشی جدید مواجه شدند.
آقای ضامنی افزود: بر اساس یک مصوبه، خودروساز موظف بود از ابتدای سال 99 خودروهای پژو 405 را با استاندارد آلایندگی یورو5 تولید کند اما خودروهای تاکسی تولیدی یورو4 هستند از این رو سازمان حفاظت محیط زیست جلوی شماره گذاری ناوگان هزار و 500 دستگاهی تاکسی را گرفت.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری ــ کشوری اضافه کرد: هم اکنون این رانندگان تاکسی با توجه به اینکه خودروی فرسوده خود را اسقاط کرده اند معیشتشان به مخاطره افتاده است و از اسفند ماه تاکنون با گذشت حدود سه ماه خودروهایشان پلاک نشده در پارکینگ های شرکت خودروساز و نمایندگی های آن متوقف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *