sarafi.3

بازار سکه و ارز با مصاحبه کنترل نمی شود

تصویر روز: حمید طلیمی – علی رغم اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ ارز در رسانه های مختلف،متاسفانه طی روز های گذشته مجددا شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز  و سکه در بازار آزاد تهران هستیم.

طی هفته های اخیر عبدالناصر همتی در چندین نوبت به دلایل افزایش نرخ ارز پرداخت و اعلام کرد: قیمت ها در بازار کاهش خواهد یافت.به گفته وی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت کاهش صادرات داشتیم، اما طبق اطلاعات امروز، این صادرات احیا و برقرار شده و مشکل برگشت ارز در سامانه نیما برطرف شده است.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: جلوی افزایش قیمت ارز گرفته شده و به تدریج نرخ‌ها تعدیل خواهد شد و حتما نرخ ارز را کنترل خواهیم کرد!

این در حالی است که بازار آزاد تهران بدون توجه به سخنان و هشدار های رییس کل بانک مرکزی به راه خود ادامه داده و همچنان در مسیر افزایش قیمت ها حرکت می کند.

بررسی اتفاقات روز های اخیر بیانگر این واقعیت است که بازار ارز و سکه صرفا با برنامه ریزی و اقدامات عملی دولت کنترل می شود نه با توصیه ، مصاحبه و هشدار. لذا انتظار می رود دولت با استفاده از ابزار های مختلفی که در اختیار دارد ، هر چه سریعتر ثبات و آرامش را به این بازار بازگرداند.

بنابراین گزارش امروز هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت هزار و هزارو 733 دلارو 44 سنت بفروش رسید.

امروز همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 7 میلیون و 357 هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ( طرح جدید ) نیز 7 میلیون و 618 هزار تومان عرضه می شود.

بنابراین گزارش هر قطعه نیم سکه نیز 3 میلیون و 783 هزار تومان، ربع سکه 2 میلیون و 754 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز یک میلیون و 72 هزار تومان بفروش می رسد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود 744 هزار و 800 تومان فروخته شد.

بنابر این گزارش امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد تهران 17 هزارو 760 تومان ، یورو ۱9 هزارو 754 تومان ، پوند انگلیس 22 هزار و 754 تومان ، درهم امارات 4 هزارو 930 تومان ، لیر ترکیه ۲ هزارو 659 تومان و هر یوان چین نیز 2 هزارو 558 تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *