madares

فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی در کشور

تصویر روز: معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنیان اصلی کلاس‌های تابستانی امسال در حوزه‌ی فضای مجازی طراحی شده است و تنها برخی از کلاس‌ها که عمدتا ورزشی است در شهرهایی با وضعیت سفید کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

علیرضا کاظمی در گفتگوی تلفنی با  حمید طلیمی خبرنگار “تهران من” گفت: امسال فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت را متفاوت از سال‌های دیگر و در شرایط بهتر در بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی کردیم.
وی شعار این طرح را در سال جاری “هر خانه یک پایگاه تابستانی و هر دانش‌آموز یک مهارت” عنوان کرده و بیان داشت: با توجه به تاخیری که امتحانات امسال داشت فرصت ثبت‌نام در این کلاس‌های تابستانی تا ۱۵ تیرماه و در بستر شبکه‌ی “شاد” طراحی شده و قرار است دانش آموزان از تمامی ظرفیت‌های موجود مانند دارالقرآن‌ها، خانه‌های فرهنگی، تربیتی، مجتمع و سالن‌های ورزشی، مدارس منتخب، پژوهش‌سراهای دانش آموزی، کانون‌های دانش آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شوند.

این مسئول در وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری کلاس‌ها را به طور رسمی از نیمه‌ی دوم ماه جاری اعلام کرده و اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار پایگاه تابستانی در سطح کشور و با وسعت بسیار بالایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان محروم از کلاس‌های کاملا علمی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و دانش آموزان مناطق محروم بتوانند از ظرفیت اساتید برجسته‌ی کشور با حضور در کلاس‌های مجازی بهره‌مند شوند.
وی افزود: کلاسهای تابستانی در پنج محور طراحی شده که یک محور آن متمرکز در پایگاه‌های تابستانی است. البته در مناطق قرمز کشور اصلا پایگاه حضوری نداریم و بنیان اصلی کلاس‌های تابستانی در فضای مجازی طراحی شده است و مدیران میتوانند در بستر شاد کلاس‌ها را تشکیل دهند و محدودیت شرکت در کلاس‌ها برداشته شده و دانش آموزان می‌توانند با استفاده از “اپلیکیشن شاد” در کلاس‌های تابستانی استان های دیگر ثبت‌نام کنند.
کاظمی در انتهای این گفتگوی رادیویی گفت: در حال حاضر مشکلات فنی شبکه‌ی شاد بر طرف شده و به مرور زمان اگر دانش‌آموزان با مشکلی در این برنامه روبرو شدند سریعا نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *