mask

استفاده از ماسک اجباری خواهد شد

تصویر روز: رییسی گفت: در هفته های آتی استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سربسته اجباری خواهد شد و در حال بررسی و ایجاد شرایط برای انجام آن هستیم.

به گزارش تصویر روز علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین نکته قابل توجه در این روزها بازگشایی اصناف و زندگی و رونق اقتصادی است و همه کارشناسان دنیا پذیرفته اند نمی توانیم مدت طولانی همه مشاغل را تعطیل کنیم و به مردم بگوییم به هیچ وجه از منزل بیرون نیایند.

بهترین راه مقابله با کرونا استفاده از ماسک است
او ادامه داد: مهمترین راه شکست زنجیره انتقال کرونا استفاده از ماسک است و در بسیاری کشورها استفاده از ماسک اجباری شده و به نظر من باید استفاده از ماسک اجباری شود، زدن ماسک احترام به حقوق شهروندی است و از دیگران خود و دیگران محافظت می کنیم و اگر ماسک می زنیم برای رعایت سلامت دیگری بوده و در فضاهای سر بسته ماسک زدن بسیار مهم است.

رییسی گفت: من اینقدر که روی ماسک تأکید می‌کنم، روی دستکش تأکید ندارم؛ رعایت فاصله ۲ متری و ماسک زدن موجب کاهش انتقال بیماری کرونا می شود و هر نوع ماسکی حتی ماسک پارچه ای ساده و دستمال کاغذی چند لایه که جلوی دهان و بینی را بپوشاند، می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد و نیاز به ماسک های عجیب و غریب، ماسک N۹۵ و جراحی سه لایه نیست و ماسک خانگی قابل شست و شو و اتو می تواند ما را در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

رییسی درباره نظارت های بهداشتی و اقدامات لازم در شرایط کنونی پس از شیوع کرونا گفت: ما در این مرحله از دوران شیوع کرونا باید جدی برخورد کنیم و ۲۴۷ هزار واحد صنعتی و صنفی را پس از بازگشایی‌ها پلمپ کردیم چرا که پروتکل‌های بهداشتی را اجرایی نکرده بودند و این آمار در حال افزایش است. افزون بر این مردم هم باید بر واحد‌های صنفی نظارت و تخلف‌ها را گزارش کنند.

اجباری شدن استفاده از ماسک در دستور ستاد ملی مقابله با کرونا
معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره اجباری شدن ماسک گفت: برنامه‌ای که در دستور کار اصلی جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که در روز یکشنبه برگزار می‌شود این است که برخورد‌ها با متخلفان بهداشتی چگونه باشد؟ همچنین چند اقدام در دستور کار داریم و زمان اجباری شدن استفاده از ماسک را باید مشخص کنیم چرا که نمی‌توانیم امروز اعلام کنیم استفاده از ماسک از فردا اجباری می‌شود، ما به تدریج پیش می‌رویم و در ۲ تا ۳ هفته آینده باید ماسک به میزان کافی تامین شود و مردم هم آموزش ببینند تا خود بتوانند ماسک خانگی تولید کنند و ماسک ارزان قیمت به وفور در دسترس باشد و پس از فراهم شدن این شرایط استفاده از ماسک اجباری شود.

او ادامه داد: در مورد اجرای پروتکل‌های بهداشتی تصمیم جدی داریم تا با واحد‌های متخلف بهداشتی برخورد و آن‌ها را پلمپ کنیم، باید توجه داشت که شاید چاره‌ای جز برخورد قهری نداشته باشیم، اما باید دانست که این راه پایدار نیست و باید به سمتی برویم که وقتی مردم می‌بینند در واحدی یا پاساژی پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود در آنجا حضور پیدا نکنند و این خود نوعی جریمه برای واحد‌های ارائه دهنده خدمت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *