dolar foroshi

ورق در بازار ارز برگشت

تصویر روز:  ( حمید طلیمی ) روند کاهش نرخ ارز که از دو روز قبل در بازار آزاد تهران آغاز شده است با شتاب بیشتری ادامه دارد.

طی هفته های اخیر نرخ ارز از حدود 17 هزار تومان به کانال 20 هزار تومان وارد شدکه این موضوع واکنش های فراوانی در جامعه داشت. در هفته های اخیر رییس کل بانک مرکزی در چندین نوبت ضمن هشدار به سرمایه گذاران در این بازار اعلام کرد شوک ایجاد شده در بازار ارز موقتی است و بزودی شاهد کاهش نرخ ها در بازار خواهیم بود.

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از 72 میلیارد صادرات غیرنفتی تنها 45 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 27 میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

منابع ارزی ایران در 4 کشور آزاد شد

چند روز پس از هشدار های عبدالناصر همتی ، سخنگوی دولت در یک کنفرانس خبری از آزادی بخشی از منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های خارجی خبر داد. این خبر بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی بدنبال داشت.

 علی ربیعی در این نشست اظهارداشت: منابع ارزی ایران در کشور‌های ژاپن، عمان، عراق و بخشی از منابع ارزی کشورمان در کره جنوبی آزاد شد.

خبر آزاد سازی منابع ارزی ایران در کشور های کره جنوبی ، عراق ، ژاپن و عمان و همچنین دستور رییس جمهور در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات سه ماهه پایان سال 98 به کشور بلافاصله روند صعودی نرخ ارز در کشور را متوقف و مسیر آن را تغییر دادتا جایی که این اتفاقات موجب شد تا ورق در بازار ارز برگردد.

گزارش های رسمی حاکی است طی دو روز گذشته نرخ ارز با سرعت در حال کاهش است. با توجه به اینکه افزایش بی رویه نرخ ارز طی هفته های اخیر عمدتا منشاء غیر اقتصادی داشت ، اقدامات صورت گرفته در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات ، آزاد سازی منایع ایران در این چهار کشور و همچنین بازگشایی مرزها موجب سقوط نرخ ارز در بازار شد.

خبرها حاکی است با ادامه کاهش قیمت ها ، بسیاری از دارندگان سکه و ارز تصمیم به فروش ارز و سکه های خود گرفته اند که ورود و هجوم همزمان این تعداد فروشنده به بازار، روند کاهش نرخ ها را تسریع کرده است.

قیمت سکه

a94225e4 7809 4fb0 9d69 8974a43d23b3

قیمت ارز های عمده

bf580c35 046b 4863 8d4c 142522196cff

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *