بازداشت پزشک قلابی

 رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری پزشک قلابی با ۱۰۰۰ دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داوود گودرزی در تشریح این خبر، گفت: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد، فردی که مدعی است پزشک متخصص ریه است با راه اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی توانسته است بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده و مخاطب جذب کند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد تعداد زیادی از شهروندان را ویزیت و معاینه کرده است، ادامه داد: در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهم دارای مدرک دیپلم است و متخصص ریه نیست و با جعل مدارک هویتی از دنبال کنندگان کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات بیان کرد: با هماهنگی قضایی مخفیگاه متهم شناسایی و تیمی از ماموران برای دستگیری اش به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.
این مقام سایبری گفت: متهم اظهار داشت، در پرسه زنی در فضای مجازی، متوجه شدم پزشکی وجود دارد که هم اسم خودم هست و با شماره نظام پزشکی وی مدارک هویتی را جعل کردم و سپس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به تبلیغ پرداختم و توانستم حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشم و تعدادی از آن‌ها را به ازای دریافت مبلغی از طریق فضای مجازی ویزیت کنم.
رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه متهم انگیزه خود را کسب جایگاه اجتماعی و درآمد اعلام کرد، افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی وی برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.
وی در انتها به شهروندان هشدار داد: هیچ گاه فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورید و حتما در چنین موضوع‌های مرتبطی پس از کسب اعتماد و اطمینان وجه ویزیت را واریز کنید. در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز ثبت فوریت‌های سایبری موارد خود را درج کنید.

سرهنگ نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز
انهدام باند سارقان میلیاردی منزل در استان‌های البرز و تهران
سارقان منزل که در قالب ۳ باند اقدام به ۳۰۰ میلیارد ریال سرقت از منازل مسکونی در استان البرز و استان‌های همجوار کرده بودند، شناسایی و طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در مناطق مختلف کرج به شیوه تخریب در‌های ضد سرقت، بالکن روبی و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده‌ها در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد که نامبرده دارای سوابق کیفری متعدد بوده و در حال حاضر با تشکیل یک باند سرقت پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و با استفاده از خودرو‌های متفاوت از جمله پراید و پژو ۲۰۶ و با تغییر پلاک خودرو‌ها اقدام به سرقت منازل می‌کنند.
سرهنگ نادربیگی بیان داشت: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پس از چندین روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی، متهم در حالی که در یکی از مناطق کرج در حال شناسایی منازل خالی از سکنه بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که با تشکیل یک باند ۵ نفره اقدام به ۴۰ فقره سرقت از منازل مسکونی در مناطق مختلف کرج، بابلسر، کرمانشاه و شهر‌های استان تهران کرده اند.
وی با بیان این که ارزش اموال مسروقه ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان سایر اعضای باند نیز در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن اعتراف به سرقت‌های صورت گرفته، محل‌های سرقت توسط آن‌ها بازسازی و تعدادی از شکات نیز شناسایی شدند که شکایت آن‌ها حال رسیدگی است.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: پرونده سارقان منزل در حال رسیدگی بود که شکایت‌های جدیدی در خصوص سرقت منزل به شیوه توپی زنی و بالکن روبی از تعدادی از کلانتر‌های کرج به پلیس آگاهی استان ارجاع شد که در آن ها، سارقان با استفاده از ۲ دستگاه خودرو سمند و پژو پارس پس از ورود به منازل از طریق تخریب توپی و بالکن روی اقدام به سرقت طلا، وجه نقد و اشیای قیمتی می‌کنند.
وی افزود: در تحقیقات میدانی رد پای یکی از سارقان حرفه‌ای منزل که اخیرا از زندان آزاد شده بود شناسایی و مخفیگاه وی در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی شد.
سرهنگ نادربیگی با بیان این که کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی شامل: لپ تاپ، دوربین، بدلیجات و … کشف شد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم دستگیر شده به جرم خود مبنی سرقت از منازل به شیوه تخریب در منزل و بالکن رویی با همدستی ۴ نفر دیگر در قالب ۲ باند جداگانه در شهر کرج و برخی از شهر‌های استان تهران اعتراف کرد که با تلاش کارآگاهان تمامی اعضای باند طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی با بیان این که اعضای این ۲ باند سرقت تا کنون به ۴۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند، گفت: ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون ۳۰ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در مجموع اعضای این ۳ باند سارقان منزل به ۸۱ فقره سرقت اعتراف کرده و ارزش اموال سرقتی نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ نادربیگی به منظور پیشگیری از سرقت منزل از شهروندان خواست که منازل خود را به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده استاندارد مجهز کنند و هرگز طلا، جواهر و وجوه نقد خود را در منزل نگهداری نکرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *