rabie.2

محدودیتی برای واردات گوشی نداریم

تصویر روز: سخنگوی دولت با رد ممنوعیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با بهای بیش از ۳۰۰ یورو گفت: هیچ محدودیتی برای واردات گوشی ابلاغ نشده است.

به گزارش صدا و سیما، آقای ربیعی در نشست خبری امروز خود با تکذیب مباحث مطرح درخصوص محدودیت در واردات گوشی همراه و تاثیر آن بر افزایش قیمت‌ها گفت: گفته شده است که واردات تلفن‌های همراه بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شده درحالیکه آنچه اعلام شده مربوط به صورتجلسه تصمیمات کارگروه مشترک ارزی بوده و هیچ ابلاغی صورت نگرفته و تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

وی با تبیین مباحث مطرح در جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت گفت: در این جلسه که ساعاتی پیش برگزار شد مباحثی درباره تامین ارز و کاهش قیمت آن مطرح شد.
وی تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۲۷ میلیارد دلار ارز باید از طریق صادرکنندگان به کشور بازمی گشت که تاکنون بازگردانده نشده است.

آقای ربیعی گفت: طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، کارت بازرگانی صادرکنندگانی که تا پایان تیر ارز حاصل از صادراتشان را بازنگردانند و میزان بازگشت ارز آن‌ها در حد صفر بوده است ابطال می‌شود البته واحد‌های تولیدی از این موضوع مستثنی می‌شوند تا تولید متوقف نشود.

وی با قدردانی از صادرکنندگانی که در ایفای تعهداتشان برای بازگشت ارز، بهنگام عمل کرده اند، افزود: مقرر شده است که برای این افراد تمهیدات تشویقی درنظر گرفته شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: براساس هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت، کمیته نظارت و تخصیص ارز جلساتش را با حضور نمایندگان قوه قضاییه و دادستانی کل کشور تشکیل خواهد داد و با دعوت از صادرکنندگان شیوه بازگرداندن ارز مشخص می‌شود.

وی افزود: وزارت صمت ابلاغی در این باره به گمرکات نداشته و هیچ تغییر رویه‌ای در واردات این کالا نشده است.
سخنگوی دولت همچنین از اقدامات لازم برای پرداخت قسط دوم اعتبار حمایت از وزارت بهداشت از طریق صندوق توسعه ملی خبرداد و تاکید کرد: امسال کل مطالبات پرستاران باید پرداخت شود.
آقای ربیعی افزود: دستور لازم در این باره و نیز برای استخدام‌هایی که باید در این حوزه انجام شود به رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده است تا خود را برای آینده آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *