porebrahimi.majles

بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت؛ هفته آینده

تصویر روز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: طرح جاماندگان از سهام عدالت با اتمام بررسی‌های کارشناسی، هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با  صدا و سیما، افزود: بررسی‌های کارشناسی طرح جاماندگان از سهام عدالت هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس به اتمام رسیده است، هفته آینده و به احتمال زیاد در جلسه روز (یکشنبه) در صحن علنی به بررسی نهایی گذاشته خواهد شد.
پورابراهیمی تصریح کرد: سال ۱۳۸۵ به پنجاه میلیون نفر در کشور سهام عدالت واگذار شد که ۲۰ میلیون نفر از این افراد مشمول شش دهک پایین درآمدی بودند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: بر اساس این طرح، حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرحله اول واگذاری سهام عدالت، از این سهام بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: براساس این طرح، سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی شامل ایثارگران، کارگران، بازنشستگان و گروه‌های مختلف کاری تعلق خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی در جلسات دو هفته آیندهِ صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در کمیسیون اقتصادی است و پس از رفع برخی از ایرادات و شبهات آن، در صحن علنی به صورت نهایی بررسی خواهد شد.
آقای پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد، مربوط به مبنای پروانه‌های ساخت خانه‌ها بود و این سوال مطرح بود که آیا پروانه ساخت مبناست یا زمان ساخت و تکمیل خانه؟ که در کمیسیون اقتصادی مصوب شد هر کدام زودتر انجام گرفته باشد، آن مبنا خواهد گرفت.
وی افزود: موردی دیگر که در این کمیسیون در قالب این طرح رفع شد، موضوع نگرانی از کدفروشی بود که کمیسیون، جرایمی را برای افرادی که اقدام به کدفروشی کنند، تعیین کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، همچنین در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای انبوه سازان مسکن را نیز از جمله از محور‌هایی عنوان کرد که در این طرح در نظر گرفته شده است.
آقای پور ابراهیمی همچنین گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی نباید بدین معنا باشد که عملیات انبوه سازی مسکن در کشور متوقف شود.

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای هماهنگی بانک ها، سه شنبه آینده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: به منظور بررسی عملکرد بانک ها، سه شنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس، نشستی با اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها و این کمیسیون برگزار می‌شود.
آقای محمد رضا پورابراهیمی در مصاحبه با خبرنگار ما، تصریح کرد: در این نشست که وزیر اقتصاد میهمان ویژه آن خواهد بود، مدیران عامل بانک‌ها نیز حضور دارند و قصد داریم در خصوص اصلاح قانون بانکداری کشور توافق کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: کلیات طرح اصلاح قانون بانکداری کشور در دوره دهم مجلس در صحن علنی تصویب شد، که به علت برخی از ابهامات به کمیسیون ارجاع شد، که قصد داریم این موضوع در نشست روز سه شنبه هفته آینده مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد که در نهایت توافق برای ارائه مجدد این طرح در صحن علنی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *