alman

کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان

تصویر روز: براساس اعلام اداره آمار آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا با بیشترین رکود از سال ۱۹۷۰ مواجه شده به طوری که تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه دوم سال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایبِنا از بیزینس اینسایدر، اقتصاددانان کاهش ۹درصدی رشد اقتصادی را برای آلمان در بحبوحه شیوع کرونا پیش بینی کرده بودند. اگرچه انتظار می‌رود اقتصاد آلمان بتدریج احیا شود اما تازه‌ترین داده‌های تولید ناخالص داخلی از سرعت کُند و دردناک احیا حکایت دارد.

در ماه‌های مابین آوریل تا ژوئن، عمده عوامل کاهش گسترده تولید ناخالص داخلی آلمان، افت صادرات، کاهش شاخص هزینه‌های مصرف کنندگان و همچنین ریزش سرمایه گذاری اعلام شده است.

اداره آمار آلمان اعلام کرد: این بیشترین افت رشد اقتصادی از آغاز محاسبات سه ماهانه تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۱۹۷۰ بوده و از رکود بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ (رشد اقتصادی منفی ۴.۷ درصد) نیز به مراتب بیشتر است.

آلمان نخستین کشور اروپایی است که گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم خود را منتشر می‌کند.

اقتصاد آلمان نسبت به سال گذشته ۱۱.۷ درصد کوچک شده و این در حالی است که کسب و کارها پس از تعطیلی در سه ماهه نخست به دلیل شیوع گسترده کرونا، رفته رفته بازگشایی شدند.

آخرین باری که این کشور با رکودی مشابه مواجه شده بود به سال ۲۰۰۹ مربوط است که در جریان آن سال، اقتصاد آلمان برمبنای سالانه ۷.۹ درصد کوچک شد.

اتحادیه اروپا با هدف بازسازی اقتصاد این بلوک، از صندوق احیای ۸۶۰ میلیارد دلاری رونمایی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *