علائم ابتلای کودکان به کرونا

تصویر روز: متخصصان می گویند بیماری کرونا در اغلب کودکان بی علامت است یا به صورت تب خفیف ،‌بی حالی ، استفراغ یا نخوردن شیر خود را نشان می دهد.

به گزارش صدا و سیما ، به گفته متخصصان: علائم تنفسی مانند سرفه یا تندی تنفس و حتی فرو رفتن قفسه سینه در موارد شدید کووید ۱۹ در کودکان بروز می کند و علائم گوارشی در کودکان، شیوع بیشتری در مقایسه با بزرگسالان دارد.

بررسی ها نشان می دهد، علائم پوستی به دنبال ابتلا به کرونا در کودکان نیز گزارش شده است، اما این علائم باید در کنار سایر علائم کرونا باشد یعنی با دیدن تظاهرات پوستی به تنهایی، خانواده‌ها نباید نگران شوند و نباید فکر کنند که هر علامت پوستی، نشان دهنده کروناست! در صورت بروز این علائم، کودک را باید پزشک ویزیت کند و شرح حال بیمار و سابقه تماس با بیمار کووید ۱۹ گرفته شود.

متخصصان تاکید می کنند، کودکان مبتلا به کرونا می‌توانند علائم التهابی داشته باشند به طوری که واسطه‌های التهابی در بدن کودک افزایش می‌یابد و ممکن است کودک دچار شوک شود یا ارگان‌های مختلف کودک مانند کلیه، قلب و سیستم گوارشی او دچار مشکل شوند.

در این بررسی ها مشخص شد که کرونا ممکن است باعث بروز علائم مغزی هم در کودکان بشود و کودک دچار کاهش هوشیاری، مننژیت، انسفالیت (التهاب بافت مغز) شود.

بنا بر این گزارش، ابتلا به کرونا در تمام سنین حتی در نوزادی نیز رخ می‌دهد و این بیماری سن خاصی برای ابتلا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *