peykan

خداحافظی تهرانی ها با ۱۷ هزار تاکسی پیکان

تصویر روز: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد در راستای اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تاکسی های پیکان تا پایان سال از رده خارج و با پایتخت خداحافظی می کنند.

براساس آمارهای اعلام شده حدود ۸۰ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت ۱۱ میلیون نفری تردد می کنند که به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از این تعداد ۱۷ هزار تاکسی آن پیکان و فرسوده است.

به گفته میثم مظفر در میان ۱۷ هزار تاکسی فرسوده تهران شش هزار و ۳۰۰ تاکسی پیکان وجود دارد که هر یک از این خودروها روزانه ۱۰ کیلوگرم و سالانه سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم ذرات آلاینده تولید و در هوای آلوده پایتخت منتشر می کند.

این بدین معناست که در طول یکسال تنها ۲۳ هزار تن آلاینده جوی از طریق تردد تاکسی های پیکان فرسوده تولید و در هوای پایتخت منتشر می شود.

در همین راستا شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده اند سال جاری تاکسی های پیکان از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت حذف خواهند شد.

وعده ای که به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار بود تا پایان سال گذشته محقق شود. شهرداری تهران تاکید کرده که حذف تاکسی های پیکان از ناوگان تاکسیرانی پایتخت در اولویت کاری سازمان تاکسیرانی شهر در سال جاری قرار دارد و این موضوع با جدیت دنبال می شود.
شهرداری تهران همچنین از حذف مشکلاتی که در زمینه اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی وجود داشت خبر داده است.

در همین ارتباط مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حذف تاکسی های پیکان از ناوگان تاکسیرانی پایتخت در اولویت کاری سازمان تاکسیرانی قرار دارد اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای اعطای تسهیلات به تاکسیرانان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاکسیرانان می توانند یکی از همکاران خود که دارای پروانه هوشمند معتبر است و متقاضی استفاده از تسهیلات نوسازی نیست را به عنوان ضامن معرفی کنند.

به گفته ابراهیمی با این اقدام بسیاری مسائل از جمله بحث ضامن کارمند و مشکلات کسر از حقوق حل می شود و انتظار می رود تاکسیرانان هرچه سریعتر برای دریافت تسهیلات نوسازی اقدام کنند.

البته مشکلات جایگزینی تاکسی فرسوده به همین جا ختم و به راحتی حل نمی شود به طوری که براساس گزارش ها توقف پرونده ها در بانک و نیز برخی خودروسازی ها، رانندگان را در تنگنا قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *