covid test

حذف تست رایگان کرونا برای مسافران در آلمان

تصویر روز: وزیر بهداشت آلمان گفت به علت محدودیت ظرفیت آزمایشگاه ها، برلین می خواهد تست کرونای رایگان برای مسافرانی که به این کشور باز میگردند را حذف کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر بهداشت آلمان گفت به علت محدودیت ظرفیت آزمایشگاه ها، برلین می خواهد تست کرونای رایگان برای مسافرانی که به این کشور باز میگردند را حذف کند.

آلمان این اقدام را ابتدای ماه جاری میلادی برای متوقف کردن افزایش موارد ابتلا اعلام کرده بود. پس از اینکه تعداد مبتلایان از ابتدای ماه می به هزار نفر در روز رسید و نگرانی ها در مورد انجام دوباره محدودیت های قرنطینه را تقویت کرد، انجام تست رایگان در هفته نخست آگوست اعلام شد.

این آزمایش ها توسط برخی از متخصصان بهداشت و درمان به دلیل ناکارآمد بودن مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا تست برخی که از تعطیلات بازگشته اند در فرودگاه منفی بوده اما چند روز بعد نتایج مثبتی داشته است. همچنین کمبود نیرو و تجهیزات وجود دارد.

از تعطیلات که در فرودگاه ها منفی را آزمایش کرده اند ، چند روز بعد نتایج مثبتی به همراه آوردند

قانونی که مسافران بازگشته از مناطق مهم از نظر دولت آلمان را به قرنطینه 14 روزه می فرستد، هنوز پابرجاست. این قرنطینه می تواند 5 روز پس از رسیدن و منفی بودن نتایج آزمایش اولیه برداشته شود.

برای این مسافران، تست اجباری است و هنوز هم پابرجاست.

موسسه رابرت کوچ، برای بیماری های عفونی اعلام کرد 42 درصد موارد جدید اخیر احتمالا در خارج مبتلا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *