whatsapp

هرگز این پیام را باز نکنید!

تصویر روز: کاربران پیام رسان واتساپ این روزها مورد هدف پیام مخربی شبیه به «بمب متنی» قرار گرفته‌اند که چندی پیش دردسرهایی را برای کاربران iMessage اپل به وجود آورده بود.

به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما ،‌ مجموعه‌ای از حروف و اعداد نامفهوم در قالب پیام‌هایی برای کاربران ارسال می‌شود که اگرچه معنی خاصی ندارند، اما می‌توانند عملکرد حساب کاربری واتساپ کاربر را مختل کنند.
دقیقا شبیه به اتفاقی که در iMessages افتاد، ناتوانی پیام‌رسان واتساپ در خوانش این پیام‌ها منجر به بروز مشکل برای نرم افزار (اپلیکیشن) خواهد شد.

کاربران اعلام کرده‌اند که به محض باز کردن پیام، پیام رسان واتساپ بعد از هر بار باز شدن، با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه، کاربر باید برای رفع آن، نرم افزار را حذف و دوباره نصب کند.

این تهدید اخیرا توسط WABetaInfo کشف شده و در توضیح آن آمده است: فعلا هیچ راهی برای توصیف این تهدید وجود ندارد. ترجیح می‌دهیم که این پیام‌ها را «پیام‌های ترسناک» بنامیم. پیام‌های ترسناک بسیار خطرناک هستند و می‌توانند تجربه شما در واتساپ را نابود کنند.

گفته می‌شود که این مشکل فعلا برای کاربران واتساپ در برزیل کزارش شده و هنوز کاربران سایر کشورها درگیر آن نشده‌اند. یک بعد دیگر این حمله، فروارد کردن فایل‌های معیوب VCF است. این فایل‌ها حاوی مخاطبان هستند و در نامگذاری برخی از مخاطبان، از کلمات و حروف عجیب و طولانی استفاده شده است.

همانطور که اشاره شد، این تهدید تازگی ندارد و تقریبا 3 سال است که شاهد چنین حملاتی در سیستم عامل ‌های مختلف هستیم. واتساپ نیز برای ارتقای امنیت خود، اقداماتی را در این مدت در دستور کار قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به محدود کردن دسترسی در اضافه کردن کاربران به گروه‌ها اشاره کرد. برخی از محققان امنیتی اعلام کردند که گروه‌ها، یکی از اهداف اصلی ارسال محتواهای مخرب هستند که می‌توانند بسیاری از کاربران را به دام خود بکشانند.

با افزایش این تهدیدها و حملات در سیستم عامل ‌های مختلف از قبیل اندروید و آی او اس، به کاربران توصیه می‌شود که بعد از مشاهده پیام‌هایی مشابه، هرگز آن‌ها را باز نکنند و بعد از مسدود کردن مخاطب ارسال‌کننده فایل، پیام را حذف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *