zali.1

تهران در وضعیت قرمز «کرونا»

تصویر روز: رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش تعداد بیماران بستری در استان تهران خبر داد و گفت: در مقایسه با هفته گذشته، موارد جدید بستری و موارد عمومی بستری در تهران ۱۴.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری ۵۳۴ بیمار کرونایی در مجموعه بیمارستان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این آمار ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری شدند. در مقابل ۳۲۴ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند.

وی ادامه داد: مدتی آمار بستری پایین تر از ۵۰۰ نفر در روز گزارش می‌شد، اما در طول سه روز اخیر این آمار افزایش یافته است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: ۸ درصد از افرادی که در روز گذشته در بخش سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران مراجعه کردند، نیاز بستری داشتند.

زالی متذکر شد: در مقایسه با هفته گذشته موارد جدید بستری و موارد عمومی بستری در تهران ۱۴.۹ درصد افزایش داشته است. این آمار نشان می‌دهد با افزایش تعداد ابتلا به بیماری با شیب ملایم رو به رو خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کماکان تهران طبق شاخص‌های تعریف شده، قرمز تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد هفته آینده شرایط مشابهی را تجربه می‌کنیم؛ از همین رو، محدودیت‌های اعمال شده در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به استقرار محدودیت‌های بند ۳ و ۴ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد:مهم‌ترین مسأله کاهش حضور و دورکاری کارمندان تا پایان شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

زالی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر استفاده منظم تر از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط‌های اجتماعی، آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده است؛ همچنین امیدواریم در کنار این موارد، عدم حضور گروه‌های آسیب پذیر در اماکن عمومی و تجمعات و پرهیز از سفرهای غیرضروری مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *