IMG 1927

کاهش مراجعات با راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک

تصویر روز: مدیر کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام کرد: سامانه نوبت دهی الکترونیک برای کاهش ازدحام جمعیت در شرایط فعلی و بیماری کرونا طراحی شده است.

به گزارش تصویر روز حسن روحانی نیا در گفتگو با صدا و سیما افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و ضرورت ارائه خدمات شایسته به مردم تصمیم گرفتیم برای استفاده غیر حضوری مردم از دفاتر خدمات الکترونیک سامانه‌ای را طراحی کنیم.

وی گفت: سامانه نوبت دهی الکترونیک این امکان را برای پیگیری مطالبات مردم به صورت غیر حضوری فراهم کرده که آخرین نسخه آن نیز در دسترس مردم قرار دارد.
روحانی نیا ادامه داد: در سراسر کشور حدود ۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی داریم که پراکندگی متنوعی در کشور دارد و تقریبا در تمام دفاتر امکان استفاده از سامانه نوبت دهی الکترونیک فراهم شده است.

مدیر کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تصریح کرد: مردم با ورود به سامانه می‌توانند از منزل نوبت بگیرند، روز و زمان پیگیری کار خود را در دفاتر خدمات قضایی انتخاب کنند و سپس طبق نوبت مراجعه کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم تاکنون از این سامانه رضایت دارند یا خیر؟ گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و رفع اشکالات سیستم بسیاری از کاربران با استفاده از این سامانه نوبت گرفته اند و بدون معطلی کار آن‌ها پیگیری شده است.

شایان ذکر است با راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک ضمن کاهش مراجعات مردم به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا به دفاتر این کانون ، این اقدام با استقبال مردم و مراجعان نیز روبرو شده است.

حرکت به سوی دولت الکترونیک یکی از سیاست های اصلی دولت و دستگاه های اجرایی است . لذا سازمان های مختلف تلاش می کنند با تغییر شیوه ارایه خدمات خود در بستر الکترونیک و بصورت آنلاین در این مسیر حرکت نمایند.
جلوگیری از اتلاف زمان در مسیر رفت و برگشت و زمان انتظار در ادارات ، کاهش محسوس مراجعات حضوری ، افزایش سرعت و دقت رسیدگی به امور مردم و جلب رضایت ارباب رجوع ، کمک به پیاده سازی و تحقق دولت الکترونیک ، توزیع متعادل خدمات اداری در تمام نقاط کشور و برای تمام مردم همچنین تحقق عدالت از مهمترین مزایای ارایه خدمات بصورت غیر حضوری است. بررسی اقدامات صورت گرفت در دفاتر کانون خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه نشان می دهد این مرکز با راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک کارنامه موفقی در این بخش از خود بجای گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *