بایدن ۱۰ درصد جلو افتاد

یک نظرسنجی جدید که از سوی واشنگتن پست و ای. بی. سی نیوز انجام شده نشان داد، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا ۱۰ درصد بر رقیب جمهوری‌خواهش یعنی دونالد ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده سراسر این کشور برتری دارد.

به گزارش تابناک، به نقل از پایگاه بلومبرگ، این نظرسنجی نشان داد بایدن و نامزد معاونتش کامالا هریس ۵۳ درصد رای در حمایت از خود دارند در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونش مایک پنس ۴۳ درصد رای کسب کرده‌اند. این شکاف در نظرسنجی قبلی واشنگتن پست و ای. بی. سی نیوز در ماه اوت و در قبل از برگزاری کنوانسیون‌های هر دو حزب ۱۲ درصد بود.

بایدن طبق این نظرسنجی در میان رای دهندگان احتمالی برتری ۵۴ درصدی به ۴۴ درصدی به دست آورده در حالی که در گروه زنان او برتری ۶۵ درصد به ۳۴ درصد داشته است. با این حال ۵۵ درصد مردان شرکت کرده در نظرسنجی از ترامپ حمایت کرد و ۴۲ درصد از آن‌ها از بایدن حمایت کردند.

این نظرسنجی بعد از مرگ روث بیدر گینزبرگ، قاضی دادگاه عالی آمریکا و قبل از آنکه ترامپ “ایمی کانی برت”، قاضی فدرال را در روز شنبه به عنوان نامزد جانشینی او معرفی کند، انجام شده است. بایدن درخصوص این پرسش که کدام نامزد برای مدیریت انتصاب قاضی جدید در دادگاه عالی قابل اعتمادتر است برتری هشت درصدی بر ترامپ داشته است.

این نظرسنجی از دوشنبه تا پنجشنبه از طریق تلفن و در میان ۱۰۰۸ بزرگسال آمریکایی با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۵ درصد انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *