laregani.2

ورود دیوان محاسبات به هزینه کرد عوارض بیمه شخص ثالث

تصویر روز: سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان، بر مطالبه گری از نهاد های دریافت کننده عوارض از بیمه شخص ثالث تاکید کرد.
به گزارش تصویر روز سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در گفتگو با استودیو خبر بیمه مرکزی گفت: همانطور که وزیر اقتصاد اشاره کرد، در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر صنعت بیمه بودیم و آن هم به دلیل اصلاح قانون بیمه در مجلس نهم و دهم بود. اما آنطورکه باید هنوز بیمه جایگاه خود را در میان مردم پیدا نکرده است که علت آن عدم آگاهی مردم نسبت به خدمات و پوشش های بیمه و گاها عدم ایفای تعهدات از سوی شرکت های بیمه نیز باعث بدبینی مردم به بیمه ها می شود.
وی در خصوص عوارض وضع شده بر صنعت بیمه گفت: ما باید در ازای پولی که پرداخت می کنیم به نهادهای مختلف همچون وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، راهداری و …. مطالبه گر باشیم و گزارش عملکرد بگیریم.
باید بررسی شود که این ارگان ها توانسته اند در راستای کاهش تصادفات اقدامی انجام دهند یا خیر؟ اما چون نظارت و بازخواست نمی شوند در نتیجه گزارشی هم ارائه نمی دهند.
لارگانی تصریح کرد: ما سازمان های نظارتی چون دیوان محاسبات داریم که در تمام سازمان ها نماینده دارند و باید جلو تخلف را بگیرند به طور مثال وقتی راه و شهرسازی خدماتی را که در قبال آن از صنعت بیمه درصد گرفته است، انجام نداده باید از سال بعد از پرداخت به آن جلوگیری شود.
این نماینده مجلس در خصوص تاسیس صندوق بلایای طبیعی گفت: مجلس به این طرح ورود پیدا کرده و ایرادات شورای نگهبان هم برطرف شده و در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *