din parast

تحریم نتوانست سایپا را زمین گیر کند

تصویر روز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال های اخیر در زمینه طراحی و تولید خودرو پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و همچنین تلاش کرده محصولاتی بر اساس ذائقه و سلیقه مردم تولید کند.

به گزارش تصویر روز بابک دین پرست در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روندی که این مجموعه در طراحی و تولید محصولات جدید طی می کند، گفت: اقدامات متعدد و شایسته‌‌ای در مجموعه سایپا انجام می شود که مردم از بخش قابل توجهی از آن اطلاع ندارند، بدین جهت ضرورت دارد که توانمندی های گروه خودروسازی سایپا اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: نگاه ها به خودروسازی سایپا این است که این مجموعه تنها تولیدکننده خودروی پراید بوده است اما اگر فعالیت هایی که در مرکز تحقیقات سایپا انجام می شود در سطح وسیع اعلام شود، مردم و به خصوص منتقدان صنعت خودرو داخلی متوجه می شوند که این بخش طی سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: صنعت خودرو سال های متمادی است که تخطئه شده و این گونه تصویرسازی شده که تولید خودرو در ایران با پیشرفتی همراه نبوده است اما طراحی و تولید خودروهای جدید گویای آن است که صنعت خودروی کشورمان به سمت پیشرفت در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: خودروهای جدیدی که گروه خودروسازی سایپا طراحی و تولید کرده است، نوید دهنده اتفاق های خوب است و از همه مهم تر اینکه خودروهای جدید که سال آینده وارد بازار خواهد شد با همت و تلاش مهندسان داخلی به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان صنعت خودرو باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قضاوت های غیرعادلانه انجام دهند؛ وقتی صنعت خودرو در صدر لیست تحریم های ظالمانه قرار می گیرد بدان معنا است که دشمن اشتغال و صنعت مهم کشور را هدف قرار گرفته است چرا که اطمینان دارد صنعت خودرو در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

دین پرست اظهارداشت: صنعت خودرو با وجود تحریم های سخت زمین گیر نشد و برعکس پیش‌بینی ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است و به نظر می رسد، سال آینده صنعت خودرو و به خصوص سایپا جهش تولید داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا توانست مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو را تامین کند و به سمت کاهش معوقات خود حرکت کند، تصریح کرد: با ورود محصولات جدید سایپا به بازار که در آن ذائقه و سلیقه مردم به خوبی دیده شده است، شاهد تحولات اساسی در بازار و صنعت خودرو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: صنعت خودرو یکی از پیشران های اقتصادی کشور است و حداقل ۶۰ صنعت در این حوزه استراتژیک فعال است بدین جهت تمام بخش ها برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم باید به این صنعت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *