atshzai

هواپیمایی آسمان 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشت

تصویر روز: رییس هیات مدیره و مشاور عالی فنی و مهندسی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد: پیرو مصوبات هیات مدیره و همچنین به منظور استفاده بهینه از امکانات، بازگشت به خدمت هواپیماهای موجود بطور جدی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط عمومی هواپیمایی آسمان ، مهندس شهاب آتش زای با اعلام این خبر گفت: با تلاش مهندسان این شرکت پروسه اورهال و بازگشت به خدمت 4 فروند هواپیما به اتمام رسیده و در آستانه ورود به ناوگان هوایی آسمان می باشند.

وی افزود: هواپیماهای مذکور با هزینه تقریبی ۵ میلیون دلار مجددا آماده بهره برداری شده اند. در صورتی که اگر قصد خرید این 4 فروند هواپیما را داشتیم باید رقمی حدود 20 میلیون دلار برای این کار اختصاص می یافت.

به گفته وی با اورهال این چهار فروند هواپیما به دست متخصصان آسمان حدود 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی تنها از این محل نصیب شرکت و کشور گردیده است.

مهندس آتش زای تاکید کرد: شرکت آسمان دارای پتانسیل های بالایی در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما بوده و در این راستا با تدوین برنامه استراتژی منسجم به دنبال افزایش توانمندی های فنی و بهینه سازی ساختار سازمانی می باشیم.

از بحران کرونا سربلند بیرون آمدیم

رییس هیات مدیره و مشاور عالی فنی و مهندسی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در ادامه به برخی اقدامات این شرکت در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در هیئت مدیره موفق شدیم هزینه های جاری شرکت را بطور قابل ملاحظه ای کاهش داده و با پرداخت به موقع حقوق و دستمزد ، سرمایه های انسانی شرکت را نیز حفظ نماییم.

وی افزود :با برنامه ریزی مناسب و تغییر زمان بازرسی های دوره ای هواپیماها در ماههای اولیه سال جاری و در زمانی که بسیاری از شرکت ها بدلیل بحران کرونا در تعطیلی به سر میبردند توانستیم ضمن رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بازرسی های سنگین مربوطه را انجام داده و در حال حاضر هواپیمایی آسمان با حداکثر ظرفیت پروازی در حال خدمت رسانی میباشد.

به گفته وی در سایر بخش های شرکت نیز سیاست های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین مقررات مندرج در شیوه نامه ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری بصورت دقیق اجرا شد.

0N1A5236..a.t

کاهش هزینه های ارزی شرکت

مهندس آتش زای در ادامه از مدیریت بهینه منابع و کاهش هزینه های ارزی شرکت خبر داد.

رییس هیات مدیره و مشاور عالی فنی و مهندسی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان تاکید کرد: آمار بیانگر این واقعیت است که علی رغم افزایش تعداد هواپیماها در سال 98، هزینه های ارزی شرکت در حوزه تامین قطعات در مقایسه با سال 97 کاهش ۳۸ درصدی داشته و این امر نشان از برنامه ریزی های مناسب در این حوزه دارد .

وی معتقد است: با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم ، پیش بینی می گردد هزینه های ارزی مذکور در سال جاری در مقایسه با سال 98 نیز از کاهش چشمگیری برخودار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *