پاسخ کیهان به سخنان روحانی

تصویر روز: روزنامه کیهان یک روز پس از سخنان رییس جمهور در خصوص شرایط صلح امام حسن ( ع ) با انتشار یادداشتی در صفحه سیاسی خود از این اظهارات به شدت انتقاد کرد.

روزنامه کیهان در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز چهارشنبه و در آستانه فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(صلوات‌الله‌علیه) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در نشست هیئت دولت، از امام حسن(ع) به‌عنوان امام صلح و پیوند که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت، نام برد و افزود: امام حسن(ع) در پاسخ به اعتراض برخی از اصحاب خود درمورد پیمان صلح ایشان، فرمود جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰-۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم.
روحانی در ادامه افزود: امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگ کردیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع هم باید صلح کنیم.
تحریف تاریخ همراستا با رفتار دولت!
البته این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتاده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، متأسفانه بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است. روحانی پیشتر نیز همین روایت تحریف‌شده را از صلح امام حسن(ع) ارائه کرده بود. وی در سال 94 در ضیافت افطار استانداران گفته بود: «زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت:‌ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود. امام حسن(ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»
رئیس‌جمهور همچنین پیشتر نیز با تحریف واقعه عاشورا و قیام سرخ حسینی(ع) درباره درس کربلا نیز بیان داشته بود: «درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است. شما می‌دانید که امام حسین(ع) خیمه‌ای را به پا کرد و عمر سعد را دعوت به مذاکره کرد. شب تاسوعا ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مسئله به جنگ پایان نیابد.»
آیا خسارت‌های برجام با تحریف صلح امام حسن(ع) قابل جبران است؟!
روشن است که بحث‌های جناب روحانی درباره صلح امام حسن(ع) مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است و رئیس‌جمهور چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ اما چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدالله بن‌عباس، مطالعه نکرده یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟! عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن(ع) بود، اما به نصایح و هشدار‌های امام(ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه‌ای هنگفت خرید! عبیدالله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن(ع) تدبیری شجاعانه محسوب می‌شود، برای ابن‌عباس‌ها که در اطراف امام(ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است.
این در حالی است که رویکرد روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی در معرفی نسخه سازش به‌عنوان راه رونق اقتصاد کشور، بی‌تردید خطای خسارت‌باری بود که با تحریف صلح امام حسن(ع)، یا ادعای اینکه «درس کربلا، درس مذاکره بود»(!) جبران نخواهد شد.
خواست مردم توافق خسارت‌بار برجام بود؟
همچنین نیاز به تأکید مجدد ندارد که اگر منظور رئیس‌جمهور محترم از بازخوانى عصر امام مجتبى(ع) تطبیق تاریخى با شرایط امروز کشور ما باشد، این تطبیق به لحاظ مفهوم تاریخى اساساً نادرست و به نوعى ظلم به ملت بزرگ ایران است. چرا که انتظار مردم از رئیس‌جمهور کار کردن و حل مشکلات کشور است نه بیان غلط و تحریف شده مسائل تاریخی است، ضمن اینکه آنچه موجب رضایت مردم به انجام مذاکره با آمریکا شد، ابتدا سیاه‌نمایی او از وضعیت کشور و گرای «خزانه خالی» به دشمن در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بود و در ادامه وعده‌های که با فریبکاری برای بزک مذاکرات به مردم داده شد. از زمانی که روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ با کلید به برنامه گفت‌وگوی خبری آمد و گفت باید چرخ تولید و کارخانه‌ها بچرخد و چرخ سانتریفیوژها هم بچرخد، شعارهای دیگری هم مانند اینکه کاری می‌کند «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود و آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که دیگر مردم به یارانه نیازی نداشته باشند» سر داد؛ او البته بعدها در حالی گفت که تمام وعده‌هایش برای زمان صلح بوده نه جنگ! که برجام را مهم‌ترین برنامه‌اش برای برداشتن سایه جنگ از کشور و رونق اقتصادی به مردم معرفی کرده بود!
روحانی همچنین در سال 96 برای اقناع‌سازی افکارعمومی برای ماندن در خسارت محض برجام و تن دادن به تعهدات یک طرفه این توافق در حرم مطهر امام خمینی(ره) مقابل دوربین‌های خبرنگاران به مردم قول و وعده‌های دیگری هم داد. و عده‌های رنگارنگی که رونق اقتصادی، تقویت گردشگری، ایجاد‌ اشتغال، جلوگیری از قاچاق و تقویت صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، دولت الکترونیک و حتی برداشتن سایه جنگ از سر کشور از جمله آنها بود. همچنین معروف‌ترین تصاویر از حسن روحانی در 7 سال مسئولیت او در پاستور به صحبت‌هایش درباره وعده‌های او به مردم بازمی‌گردد.
وضعیت مردم قبل از برجام با وضع امروز آنها قابل مقایسه است؟
این در حالی است که بنا به آمارهای رسمی ‌و اذعان همه کارشناسان اقتصادی و افکارعمومی، زندگی و معیشت مردم پیش از انجام مذاکره و سازش با آمریکا با وضعیت امروزشان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و هر روز که از تحمیل این توافق خسارت بار از سوی دولت به مردم می‌گذرد آثار گرانی و تورم و آشفتگی در بازار ارز و سکه و خودرو و مایحتاج عمومی در کشور بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌طوری ‌که بازار ارز و سکه از فروردین امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه و ثبت رکورد تاریخی بوده.
سکه از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بیش از 16 میلیون تومان رسیده و دلار با قیمت حدوداً سه هزار تومان از مرز باورنکردنی 31 هزار تومان عبور کرده است! قبل از برجام پراید نزدیک به ۱۲ میلیون تومان بود و بعد از این توافق در سه سال اخیر به بیش از 140 میلیون تومان رسید که نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها بسیار برای کشور مشهود است و این افزایش‌ها در کوچکتر شدن سفر معیشتی مردم نیز دیده شد و از طرفی مشکلات مانند بیکاری و عدم پرداخت چندماهه حقوق کارگران از جمله مشکلات دیگر بعد از سازش با آمریکا و برجام است.
قطعا صلح بر جنگ ‌ترجیح دارد؛ اما زمانی که دشمن بنای زورگویی و تعدی و باج‌خواهی نداشته باشد. در مقابل دشمن متخاصم باید ایستاد و جنگید. پرچم صلح را در چنان شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است. در چنین موقعیتی، خواص و صاحب‌منصبان و‌ تریبون داران هستند که می‌توانند مردم را به مقاومت – با سرانجام عزت و پیروزی- فرا بخوانند، یا در اثر آلودگی به دنیاطلبی و ‌اشرافیت و نفوذ، نسخه تسلیم را تجویز کنند.
به فکر حل مشکلات مردم باشید نه تحریف تاریخ
بنابراین از سوی مردم دیگر مسموع نیست که رئیس‌جمهور نسخه غلط سازش با دشمن را دوبار تجویز کند بلکه باید پاسخگوی خسارت‌های حاصل از تجویز سال 92 باشد و از فرصت باقی‌مانده عمر دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات متعدد معیشتی مردم استفاده کند. ضمن اینکه فریب افکارعمومی و تحمیل صلح به امام جامعه، رفتاری طاغوتی و عین خیانت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *