157673825

بایدن: اگر انتخابات را ببازم به دانشگاه برمی گردم

تصویر روز: جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در گفت و گوی تلویزیونی بامداد جمعه به وقت تهران، روش مدیریت دولت دونالد ترامپ برای مهار شیوع کرونا را به باد انتقاد گرفت و سوء مدیریت او را عامل شیوع مرگبار و مهارنشدنی این ویروس در سراسر آمریکا دانست.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا، گفت‌وگوی زنده “جو بایدن” با شبکه تلویزیونی ای بی سی با محور بحث درباره بحران کووید- ۱۹ و مشکلات اقتصادی آغاز شد.

ترامپ نیز همزمان گفت‌وگویی انتخاباتی با شبکه تلویزیونی ان بی سی دارد.

بایدن که از ساعت هشت شب به وقت شرق آمریکا گفت و گو با تلویزیون  ای بی سی را در قالب پرسش و پاسخ با مخاطبان آغاز کرده است، درباره نقطه نظرات خود برای خارج کردن آمریکا از یکی از بزرگترین بحران های اقتصادی گریبانگیر این کشور و سوء مدیریت همه گیری کرونا سخن خواهد گفت.دو نامزد ریاست جمهوری روز پنجشنبه در دو برنامه زنده همزمان که از تلویزیون های سراسری پخش می‌شود،  به سوالات رای دهندگان پاسخ خواهند داد.

جو  بایدن در نشست خبری ای بی سی  که  در فیلادلفیا  و با مدیریت جورج استفانوپولوس، مجری این تلویزیون حضور دارد و در این برنامه ۹۰ دقیقه‌ای نقطه نظرات خود را تشریح خواهد کرد.

۲۰ رای‌دهنده از سراسر پنسیلوانیا، در این برنامه حضور دارند تا پرسش‌های خود را مطرح کنند.

157673824

بایدن در پاسخ به پرسش یکی از افراد شرکت کننده درباره مدیریت کرونا ویروس توسط دولت ترامپ گفت: من گفتم که باید افراد را در چین نگه می داشتیم و نمی گذاشتیم بیایند. هشدار دادم که خیلی مساله بزرگی است و ترامپ توجه نکرد. او گفته بود مساله را بزرگ کنیم مردم می ترسند. اما این او بود که ترسید. ما فرصت بزرگی را از دست دادیم.

حمایت از سیاهپوستان

نامزد حزب دموکرات در پاسخ به یک جوان سیاهپوست درباره اینکه برای سیاهپوستان چه برنامه ای داشته و چه کار خواهد کرد، وعده داد که در زمینه آموزشی به سیاهپوستان کمک خواهد کرد.
وی گفت: سیاهپوستان در دوران مدرسه و دانشگاه و بعد از فارغ التحصیلی دچار مشکلات مالی هستند و من بودجه ای برای حمایت آموزشی و همینطور وام خرید خانه اختصاص خواهم داد.
در این نشست بایدن با سوالاتی درباره پلیس و عملکرد خشن نیروهای پلیس خصوصا علیه سیاهپوستان روبرو شد که وی تلاش کرد موضعی میانه گرفته و ضمن حمایت از پلیس، خواستار اصلاح ساختار پلیس و شفاف کردن عملکرد آن شود.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر نیروهای پلیس خوب هستند. ولی باید کارنامه آنها پیش از استخدام به خوبی ارزیابی شود. باید افراد روانشناس به همراه پلیس به محل درگیری فرستاده شوند تا بتوانند با متهم صحبت کنند تا مانع بالا گرفتن درگیری با فرد تحت تعقیب شوند. به جای قطع بودجه پلیس، باید دست به این نوع اقدام ها زد.

157673826

انتقاد از ترامپ در خصوص انتصاب قاضی دیوان عالی
بایدن در پاسخ به پرسش دیگری از قاضی مورد نظر ترامپ برای دیوان عالی انتقاد کرد و گفت: خیلی چیزها اکنون در خطر قرار دارد. وقتی فعالیت های انتخاباتی به جریان می افتد، باید صبر کرد و انتخاب قاضی دیوان عالی به روشن شدن نتیجه انتخابات موکول شود.

وی همچنین با سوالی درباره سیاست محیط زیستی دولت آینده اش جواب داد و گفت: من به دنبال منع اکتشاف و استخراج نفت در آمریکا نخواهم رفت، اما بر روی انرژی های نو سرمایه گذاری خواهم کرد. ما باید فن آوری های نو را برای کاهش دی اکسید کربن به کار ببریم تا سال 2025 بتوانیم تولید گاز متان را به صفر برسانیم.
بایدن وعده داد که در زیرساخت های انرژی پاک خورشیدی و باد سرمایه گذاری خواهد کرد تا مانع از افزایش دمای کره زمین شود.
در ادامه بایدن به سوالی پیرامون سیاست خارجی آمریکا پرداخت و عملکرد ترامپ را برای سازش میان رژیم امارات و رژیم صهیونیستی ستود.

انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ
با این حال وی از رویکرد خارجی ترامپ شدیدا انتقاد کرد و گفت: ما خود را در شرایط منزوی تری یافته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران اکنون مواد اتمی بیشتری دارد، ادعا کرد: ایران به ساخت بمب نزدیک شده است. کره شمالی بمب هسته ای و موشک در اختیار دارد. متحدان ما در ناتو می گویند که نمی توانند روی ما حساب کنند. ما  خود را در شرایطی با امنیت کمتری یافته ایم. جهان کمتر به ما اعتماد دارد.
وی از پوتین انتقاد کرد و گفت: پوتین برای سر سربازان ما در افغانستان پول تعیین کرده است. ناتو در آستانه ترک خوردن است. همچنین ما در آسیای دور در برابر چین منزوی تر شده ایم. ترامپ با اوباشی به مانند رهبر کره شمالی و پوتین رفاقت می کند. من فکر می کنم راهبردی منسجمی در سیاست خارجی نداشته ایم. ما نباید فقط با زور کار را پیش ببریم. ما باید الگو باشیم و به این شکل عمل کنیم.
بایدن خاطرنشان کرد: در نظر سنجی های بین المللی درباره میزان قابل اعتماد بودن سران جهان، پوتین و شی جلوتر از ترامپ هستند.

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در پایان گفت: اگر انتخابات را ببازم، نشانه کم کاری من خواهد بود. اگر باختم، به دانشگاه در پنسیوانیا برخواهم گشت و درس خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *