حباب ۲ میلیونی برای سکه!

خبرگزاری ایسنا: به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر باتوجه به کاهش حدود ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی می‌رفت اما به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها در داخل نیز صعودی دنبال شدند؛ به‌گونه‌ای که اکنون سکه حباب نزدیک به دو میلیون تومان دارد اما حبابی روی قیمت طلا وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر اونس طلای جهانی به متوسط حدود ۳۰ دلار کاهش داشته است و از ۱۹۳۱ دلار به ۱۹۰۱ دلار رسیده است. انتظار می‌رود که با کاهش ۳۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت‌ سکه و طلا در داخل نیز کاهش پیدا کند؛ اما برخلاف انتظار، باتوجه افزایش نرخ ارزی که در طول یک هفته اخیر رخ داد، سبب شد که همچنان شاهد صعودی پیش رفتن قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی باشیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت‌ سکه و طلا نیز افزایشی بوده است؛ بطوریکه قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته، به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که تنها به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است. چنانچه قیمت جهانی طلا هم در طول این هفته افزایشی بود، طبیعتا قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: از سوی دیگر، در طول این هفته تقاضا برای خرید سکه و همچنین طلا در بازار وجود داشت و سبب شد که قیمت سکه باتوجه به عدم تعادل و تناسب عرضه و تقاضا دارای حباب شود. این در حالی است که قیمت طلا بدون حباب دادوستد شده است.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر، گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش از هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به سه میلیون تومان رسیده‌اند.

این مقام صنفی تصریح کرد: تمامی قطعات سکه، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند. در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد که حدودا ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر بر آن افزوده شده است، چراکه حباب سکه در ابتدای هفته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۲۷۰ هزار تومان افزایش در طول هفته به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر یک میلیون و ۴۹۲ هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۰۱ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *