rohani.3

روحانی: تا یک سال دیگر درگیر کرونا هستیم

تصویر روز: رئیس‌جمهور گفت: با نگاه بد بینانه تا یک سال دیگر هم درگیر کرونا هستیم. فعلا مبنا را بر این می‌گذاریم امسال و شاید سال آینده مواجه با این مشکل هستیم و کار اصلی در مقابل آن تغییر در سبک زندگی است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه مدیران وزارت بهداشت و متخصصان کرونا گفت: هدف من از این جلسه بررسی پرونده این بیماری در ۸ ماه گذشته است.
وی ادامه داد: بر مبنای بد بینانه تا یکسال دیگر هم درگیر این بیماری هستیم. فعلا مبنا را بر این می‌گذاریم امسال و شاید سال آینده مواجه با این مشکل هستیم و کار اصلی در مقابل آن تغییر در سبک زندگی است.
رئیس جمهور بیان داشت: مهمترین مساله این است که ما مردم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قانع کنیم. با شرایطی که کشور دارد مردم باید به بزرگان بخش پزشکی اعتماد کنند. اینکه می‌بینیم رهبر انقلاب خودشان را نسبت به مصوبات ستاد ملزم می‌دانند خیلی مهم است.
وی با اشاره به اینکه برخی متخصصین لحن یکانی با مردم سخن نمی‌کنند گفت بشارت و انذار باید در کنار یکدیگر باشد. مردم اگر در کنار ما نباشند موفق نمی‌شویم. مردم نباید فکر کنند از جریمه برای آن‌ها کیسه دوخته‌ایم.
روحانی خاطر نشان کرد: همه تلاش ما باید این باشد که طرف مبتلا نشود و اگر مبتلا شد بستری نشود. محیط بیمارستان خودش می‌تواند مبتلا کننده باشد. ما باید زنجیره را متوقف کنیم. وقتی مطمئن شدیم کسی مبتلا شده است، به دنبال آن برویم و بیست یا سی نفر را دنبالشان برویم. لازمه آن است که تست را گسترش دهیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: ما آزمایشگاه‌هایمان را باید تکمیل کنیم. کیت‌هایی که مورد نیاز است را خریداری کنیم و بیاوریم و ما اینجا هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. بیست میلیون یا سی میلیون خرید کنیم. وزیر بهداشت ما گفت برای خرید واکسن ممکن است پولی که می‌دهیم به واکسن نرسد ما گفتیم ایرادی ندارد. ما برای بهداشت و درمان مردم محدودیتی نداریم.
وی اظهار داشت: من این را منظم و مرتب در ستاد گفتم که هر فرد که مبتلا شد خانواده، دوستان نزدیک و کسانی که با او همراه بودند را فراخوان کنیم و بلافاصله قرنطینه کنیم. ما مجازات سختی برای کسی که قرنطینه را رعایت نکند گذاشتیم. هر فردی که مبتلا است و قرنطینه را بشکند هر دفعه که از قرنطینه خارج می‌شود ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. مردم ما نباید از تعداد ابتلای زیاد بترسند و مهم نیست اما اگر فوتی ما افزایش یافت این به معنای آژیر خطر است.
رئیس قوه مجریه گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده 25 هزار تست PCR گرفته می‌شود من اینجا می‌گویم این تعداد تست را به ۱۵ هزار دیگر یعنی ۴۰ هزار برسانید و ما هم هزینه آن را می‌دهیم. من از نیروی انتظامی می‌خواهم مصوبات را اجرا و عمل کنند. هر موردی که باعث ابتلای بیشتر می‌شود را به مردم بگوئیم.
روحانی بیان داشت: در این جلسه مطرح شد که ما از تجربه کشورها به خوبی استفاده کنیم. من خواهش می‌کنم بخش تحقیقات ما از تجربه همه کشورها استفاده کنند. ما منابع مورد نیاز تخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کنیم. ما باید نیروی انسانی مورد نیاز را استخدام کنیم. ستاد‌های استانی همه پر تلاش هستند اما استان تهران بار بیشتری بر دوشش است و همه ستاد‌های استانی اختاراتی دارند که از آن‌ها استفاده کنند. اعلام قبل از اینکه ما بررسی کنیم مشکلی را حل نمی‌کند و مردم را سردرگم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه ستاد مقابله با کرونا زمان و وقت ندارد بیان داشت: بعضی از موارد ممکن است به ظاهر مدنظر قرار گیرد اما در مقام عمل ممکن است تاثیری نداشته باشد. چیزی که در مقام عمل تاثیر گذار است سبک زندگی و حذف زنجیره کرونا است.
روحانی خاطر نشان کرد: اینکه تعطیل می‌کنیم طرفی را که در خانه می‌مانیم چطور مدیریت کنیم. این فرد در خانه نمی‌ماند و تمام کارهای عقب افتاده خود را انجام می‌دهد. دولت با همه امکاناتی که در اختیار قرار دارد اولویت اولش سلامت است.
رئیس جمهور تاکید کرد: با همه توان برای مسائلی که وزارت بهداشت و درمان ضروری می‌داند در خدمت هستیم. امیدوارم در کنار هم بتوانیم از این موج عبور کنیم. اگر واکسنی در دنیا کشف شد و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد این واکسن حتماً تهیه می‌شود. کسی جوری سخن نگوید که دولت، وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران صد در صد برای مقابله با این بیماری استفاده نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *