jahangiri

دیدار رؤسای صنوف و مجامع حرفه ای کشور با معاون اول رییس جمهور

تصویر روز: مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام کرد: رؤسای صنوف و مجامع حرفه ای کشور با معاون اول رییس جمهور دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، حسن روحانی نیا با بیان این مطلب افزود: در این نشست پیرامون اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی مربوط به آن بحث و تبادل نظر شد.
وی اظهارداشت: در کمیسیون دولت لایحه ای در دستور کار قرار دارد که شاید بتوان این لایحه را در واقع اصلاحیه ای بر قانون نحوه تملک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی مربوط به آن دانست.
وی با بیان اینکه این لایحه توسط کارشناسان دولت در حال بررسی است ، افزود: در بند { چ } ماده 10 این لایحه اشاره شده که استفاده از آپارتمان های با کاربری مسکونی به عنوان دفتر ازدواج و طلاق ، دفتر فنی و مهندسی و امثال آن ممنوع است.
وی افزود: تصویب این لایحه خصوصا بند { چ } ماده 10 قطعا در وضعیت و هزینه ارایه خدمات دفاتر مربوط از جمله دفاتر وکلا ، کانون سردفتران ، اسناد رسمی ، دفاتر خدمات قضایی و ازدواج و طلاق موثر خواهد بود.
به گفته وی در صورت تصویب اصلاحیه این قانون، دفاترخدمات قضایی که در واحد های دارای کاربری مسکونی یا کاربری مسکونی با موقعیت اداری هستند ناگزیر خواهند بود به اماکن اداری – تجاری نقل مکان دهند که این موضوع موجب افزایش هزینه آنان خواهد شد.
وی یادآورشد: در این خصوص موضوع از طریق مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پی گیری و با نهادها و صنوف مشابه که متاثر از این لایحه بودند خصوصا کانون وکلای دادگستری ، دفاتر پیشخوان ، کانون سردفتران ، ازدواج و طلاق ، نظام پزشکی ، مهندسین مشاور و سایر نهاد های مشابه جلساتی مشترکی برگزار شد .
به گفته وی با پی گیری های صورت گرفته ، ضمن تنظیم لایحه ای مقرر شد موضوع از طریق بالاترین سطوح اجرایی کشور پی گیری شود. وی تاکید کرد: در این جلسه روسای کانون های مذکور مسایل و نظرات خود را بصورت جدی و شفاف با معاون اول رییس جمهور و دبیر هیات دولت مطرح نمودند.
همچنین مقرر شد برخی از روسای حاضر دراین نشست به عنوان نماینده در جلسه بعدی کمیسیون دولت حضور یابند و مستندات لازم را ارایه دهند.
شایان ذکر است رؤسای صنوف و مجامع حرفه ای کشور با معاون اول رییس جمهور دیدار کردند. در این نشست که مدیر عامل کانون دفاتر خدمات قضایی، رییس سردفترداران اسناد رسمی، رییس کارشناسان دادگستری تهران، معاون سازمان نظام پزشکی، رییس سازمان نظام مهندسی، رییس دفاتر پیشخوان دولت، رییس دفاتر ازدواج و طلاق و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز حضور داشتند هر یک از آنان به طور جداگانه، دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص مسائل روز کشور و ظرفیت ها و چالش های پیش روی اصناف و مجامع بیان کردند.
در این دیدار که دبیر هیات دولت نیز حضور داشت، معاون اول رییس جمهور ضمن استقبال از دیدگاههای تخصصی رؤسای صنوف و مجامع حرفه ای کشور، بر تلاش برای حفظ حقوق اصناف در عین تأمین حقوق شهروندان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *