metro.2

تعطیلی ادارات هم مسافران مترو را کم نکرد

تصویر روز: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: نسبت به هفته گذشته که ادارات تعطیل نشده بودند، تفاوت چندانی در تعداد مسافران مترو مشاهده نمی‌شود.

به گزارش صدا و سیما؛ فرنوش نوبخت افزود: سرفاصله حرکت قطار‌ها همچنان سه و نیم دقیقه است و با همان ظرفیت کار می‌کنیم. از شنبه هفته گذشته آمار مسافران مترو از ۵۴۰ هزار نفر با کاهش ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار نفری روند کاهشی داشته است. اما در چهارشنبه هفته گذشته آمار مسافران مترو مقداری افزایش یافت و به ۵۹۰ هزار نفر رسید.
وی گفت: آمار روز جمعه هم نسبت به جمعه هفته قبل تغییر محسوسی نداشت. هم اکنون هم با همان ظرفیت کار می‌کنیم. اما در مجموع به ظاهر نسبت به هفته گذشته که ادارات تعطیل نشده بودند تفاوت چندانی در تعداد مسافران مترو مشاهده نمی‌شود.

نوبخت افزود:، اما نکته مهم این است که ما با همان ظرفیت کار می‌کنیم و امیدواریم کاهش حضور مردم باعث رعایت فاصله اجتماعی و کاهش مبتلایان به کرونا شود.
وی گفت: آمار حضور مسافران در مترو نسبت به سال گذشته یک سوم و حتی یک چهارم شده است. آمار نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌ها در ابتدای هفته ۳۰ درصد و در پایان هفته ۲۵ درصد کاهش یافت. در مجموع از ابتدای شروع کرونا ظرفیت مترو تغییر نیافت.
نوبخت افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در شبکه مترو بصورت کامل رعایت می‌شود. هواساز‌ها در همه ایستگاه‌ها کار می‌کنند و قطار‌ها و ایستگاه‌ها بطور مرتب ضدعفونی می‌شوند و در همه ایستگاه‌ها غرفه‌های فروش بلیت فعال است.
وی گفت: اخیرا تغییراتی را در سیستم هوارسان ایستگاه‌ها ایجاد کرده ایم تا جریان هوا چرخشی باشد. سعی می‌کنیم تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا شهروندان سالم به مقصد برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *