eskenas.2

حقوق کارمندان تا ۳.۵ میلیون از مالیات معاف شد

تصویر روز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمد کارمندان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشمول معافیت مالیاتی می‌شود.
به گزارش  تسنیم از رشت، حسن محمدیاری شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان و رقم بودجه 2 هزار و 435 هزار میلیارد تومان بوده که میزان درآمدها از مالیات و سایر موارد 3 هزار و 170 میلیارد تومان، صنایع و فرآورده‌های نفتی 2 هزار و 250 میلیارد تومان، درآمدهای اختصاصی 88 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی هزار و 561 میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از دو برابر شدن بودجه بهداشتی و افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان خبر داد و افزود: حقوق کارکنان دولت 637 هزار میلیارد تومان، بودجه عمرانی 104 هزار میلیارد تومان و تملک دارایی 100 هزار میلیارد تومان است؛ درآمد کارمندان تا 3 میلیون و 500 هزار تومان مشمول معافیت مالیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان گیلان واگذاری روستاهای دارای طرح هادی به دهیاری‌ها است گفت: اگر طرح هادی در یک روستا اجرا شود و اراضی به فردی که سال‌ها در آن روستا سکونت داشته واگذار شود آن فرد باید در صورتی که زمین 250 متر باشد 30 درصد ارزش روز زمین، اگر هزار متر باشد 60 درصد قیمت روز زمین و بالاتر از هزار متر، کل قیمت روز زمین را به دولت پرداخت کند که این عادلانه نیست.

بیشتر بخوانید
شناسایی 42 مرکز اقامتی جهت قرنطینه‌ بیماران کرونایی در گیلان؛ تعداد مبتلایان در استان کاهش یافت

بسته حمایتی تسهیلات بانکی به فعالان صنعت گردشگری گیلان پرداخت می‌شود

اقدام جالب زوج جوان گیلانی در ایام کرونا/ وقتی هزینه عروسی خرج نیازمندان شد+ فیلم

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در تلاش هستیم تا موضوع رعایت توازون در اعطای تسهیلات به هر منطقه بر اساس میزان محرومیت و توسعه نیافتن را ارتقا بخشیم و بتوانیم عدالت واقعی را اجرا کنیم و اگر بتوانیم بر اساس شاخص‌های تعریف شده مانند محرومیت، جمعیت و وسعت جغرافیایی امکانات را توزیع کنیم قطعاً به عدالت نزدیک‌تر می‌شویم.

محمدیاری گفت: در بحث ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب تالش، رضوانشهر و ماسال 6 میلیارد 500 میلیون تومان، جاده کلیدبر، ماسال و پونل 5 میلیارد و 500 میلیون تومان، بهسازی راه اصلی انزلی به رضوانشهر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان، آب‌رسانی به نهرهای تالش، رضوانشهر و ماسال 18 میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم و تا امروز بخش عمده بودجه برای 60 کیلومتر روکش آسفالت سه شهرستان را گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث آبخیزداری بودجه خوبی به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است افزود: اخیراً شاهد سیلی در تالش بودیم که علت آن عدم موفقیت در بخش جنگل‌کاری و آبخیزداری بود، ما حدود 568 هزار هکتار جنگل و 250 هزار هکتار مرتع در گیلان داریم و بعد از انقلاب صرفاً 70 هزار جنگل‌کاری داشتیم که باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم تا شاهد حوادث طبیعی این ‌چنینی نباشیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: باید راهدارخانه‌های مسیرهایی مانند پونل به خلخال تجهیز شوند و کادری مستقر در آنجا باشند تا کمتر شاهد انسداد این جاده‌ها باشیم در مسیر جاده پونل به خلخال راهدارخانه‌ای در منطقه زندانه داریم که به ‌دلیل ییلاقی بودن مسیر برق ندارد برای اینکه بتوانیم در این راهدارخانه‌ها کادر مستقر داشته باشیم باید به این مناطق برق‌رسانی کنیم.

محمدیاری با اشاره به اینکه سد شاهرود از لحاظ کشاورزی، آب شرب و تولید نیرو شاهرگ حیاتی آب منطقه غرب گیلان است گفت: برای حل مشکلات مربوط به این سد چندین جلسه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود؛ در بحث آب‌بندان‌ها از بخش خصوصی کمک گرفته‌ایم و به‌دنبال اعتباراتی برای ترمیم خرابی ناشی از سیل آب‌بندان‌ها هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز داشت: در بحث آب و فاضلاب روستایی پروژه خط انتقال آب تالش از قروق به سیاهداران به طول 12 کیلومتر را داریم که از مبلغ 20 میلیارد اعتبار آن تاکنون 10 میلیارد جذب کرده‌ایم؛ در بحث آب‌رسانی شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و پره‌سر 5 میلیارد تومان اعتبار جذب شد ولی به لحاظ گستردگی مناطق تامین آب این سه شهرستان به اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد.

وی با بیان اینکه امسال 15 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به ساماندهی زباله و کمپوست استان گیلان اختصاص داده شد گفت: اکنون در تالش با معضل زباله روبه‌رو هستیم و طرح کمپوست را در حوزه لیسار منطقه تالش راه‌اندازی کرده‌ایم که اگر به‌طور کامل اجرا شود بخشی از دغدغه‌های این حوزه کاهش می‌یابد؛ این طرح هیچ ‌گونه آسیبی به محیط زیست و مردم آن منطقه نمی‌زند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پل مرکز شهر اسالم نیز به پیمانکار واگذار شده که باید در موعد مقرر تحویل داده شود همچنین به‌دلیل اینکه زمین مجاورش رانش داشته نیاز به اعتبارات بیشتری برای عملیاتی کردن این پروژه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *