malaysia

هشدار سفارت ایران به مسافران مالزی

تصویر روز: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با توجه به گسترش موارد ابتلا به ویروس زیکا در جنوب شرق آسیا و مشاهده نخستین مورد آن در مالزی به مسافران ایرانی عازم این کشور توصیه هایی بهداشتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، سفارت ایران در مالزی روز جمعه با توجه به مشاهده چندین مورد ابتلا به ویروس زیکا در مالزی از ایرانیانی که به این کشور سفر می کنند و یا مقیم این کشور هستند خواست برخی نکات ایمنی را رعایت کنند.

محافظت افراد خانواده از پشه گزیدگی، تمیز نگه داشتن محیط زندگی و محل بازی کودکان، پرهیز از انجام مسافرت های غیرضروری به مکان های آلوده و مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائمی همچون تب، قرمزی و درد چشم از جمله توصیه های بهداشتی سفارت ایران به شهروندان است.

در این توصیه همچنین آمده است که وزارت بهداشت کشور مالزی اقداماتی را برای ممانعت از گسترش این بیماری در این کشور بعمل آورده است.مالزی روز پنجشنبه نخستین مورد ابتلا به زیکا را تایید کرد. فرد مبتلا به سنگاپور سفر کرده و دختر وی نیز به این ویروس مبتلا شده بود.

سنگاپور از اواسط هفته جاری ۴۱ مورد ابتلای جدید به ویروس زیکا را شناسایی کرد که تعدادی از این افراد شهروندان مالزی و هند بودند. این امر هشدار مسافرتی برخی کشورها از جمله انگلیس، استرالیا، اندونزی و چند کشور دیگر به سنگاپور را در پی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *