airplane interior 000009221247

تعداد مسافران هوایی ۲۰ درصد کم شد

تصویر روز: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش ۲۰ درصدی تعداد مسافران هوایی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: سال ۹۷ حدود ۴ میلیون ایرانی با هواپیما از کشور خارج شدند.

به گزارش تصویر روز مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با مهر درباره آمار پروازهای داخلی و خارجی در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۷، از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجموعاً ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد که ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۶ کمتر است.

وی ادامه داد: کل مسافران هوایی در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال ۹۶ معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تعداد پروازهای داخلی در سال ۹۷ را ۱۷۸ هزار و ۷۰۵ سورتی پرواز عنوان و اظهار کرد: این تعداد پرواز نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد کمتر شده است.

وی تعداد مسافران داخلی سفرهای هوایی در سال گذشته را بیش از ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانست و افزود: این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن (۹۶)، ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اسعدی سامانی پروازهای بین المللی انجام شده در سال ۹۷ از سوی ایرلاین‌های ایرانی شامل پروازهای خارجی، حج و عتبات را ۳۵ هزار و ۱۹۶ سورتی پرواز اعلام کرد و یادآور شد: این شاخص نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی تعداد مسافران هوایی سفرهای خارجی با ایرلاین‌های ایرانی (اعم از سفرهای خارجی، حج و عتبات) در سال گذشته، ۵ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد کمتر است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: تعداد پروازهای خارجی (غیر از حج و عتبات) در سال ۹۷، ۲۸ هزار و ۶۴۲ سورتی پرواز بود که ۱۹ درصد از سال ۹۶ کمتر است. ضمن اینکه مسافران پروازهای خارجی نیز در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد پروازهای صرفاً حج و عتبات نیز در سال گذشته ۵ هزار و ۹۲۷ سورتی پرواز بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۱ درصد کاهش داشته ایم. تعداد مسافران عتبات نیز بیش از یک میلیون و ۲۱ هزار نفر و نسبت به سال ۹۶، ۲۱ درصد کمتر بود.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که عامل کاهش سفرهای هوایی از سبد اقتصادی خانوارها چه مسائلی بوده، گفت: علت‌ها می‌تواند شرایط اقتصادی خانوارها، بالا رفتن نرخ ارز و همچنین عوارض خروج از کشور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و ایرلاین‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت بلیت برای جبران هزینه‌های خود از طریق افزایش قیمت بلیت ندارند، لذا تقبل هزینه سفرهای هوایی برای خانوارها سخت است که درنتیجه کاهش سفر و مسافران هوایی را در سال گذشته شاهد بودیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هزینه عوارض خروج از کشور اظهار داشت: عوارض خروج از کشور در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت به گونه‌ای که عوارض خروج اولین سفر خارجی در یک سال ۲۲۰ هزار تومان در مرتبه دوم ۳۳۰ هزار تومان و در مرتبه سوم ۴۴۰ هزار تومان است که در هزینه سفر اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *