turky.3

دانستنی های سفر به استانبول و تفلیس

سفر به استانبول

استانبول یک مقصد گردشگری برای تمام فصول سال است. با این حال در ماه‌های زمستان ( دسامبر تا فوریه) بسیار سرد می‌شود، دما به زیر صفر می‌رسد و در کنار آن بارش برف و باران هم وجود دارد.

ماه‌های جولای و آگوست هوا غالبا گرم و مرطوب است. از نظر هواشناسی بهترین زمان برای بازدید از استانبول، ماه‌های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر می‌باشد.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

اهالی مهمان نواز

مردم ترکیه بسیار مهربان و مهمان نواز هستند، آنها بسیار خوش قلب بوده و از صمیم قلب خواهان برقراری ارتباط خوب و دوستانه با شما هستند.

غذای خوب

منوی غذای اکثر رستوران ها متنوع است و شما می توانید از بین گزینه های موجود غذایی را مطابق با میل و سلیقه خود انتخاب کنید. در سراسر ترکیه رستوران های فوق العاده ای وجود دارد که غذاهای لذیذ، گوشت خوابانده شده و نان بسیار تازه سرو می کنند.

هزینه های پایین

بر خلاف کشورهای پرطرفداری مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا، خریدن غذا و نوشیدنی در ترکیه بسیار به صرفه تر است. همچنین شما می توانید با صرف هزینه اندک هدیه ها و لباس های زیبایی خریداری کنید.

هوا

اگر نور خورشید را دوست دارید حتما به ترکیه سفر کنید، چون در این کشور هوا بسیار گرم است  به طوری که وزش نسیمی که از دریا می آید برای خیلی ها نعمت بزرگی است!

مناظرزیبا

کوهستان های بسیار زیبا ترکیه را احاطه کرده اند. ترکیه کشور زیبایی های طبیعی است و به هر طرف که رو کنید با زیبایی های کم نظیر روبرو می شوید.

ساحل های متنوع

در ترکیه آنقدر ساحل های زیبا وجود دارد که  انتخاب یکی از آنها سخت خواهد بود. حتما به ساحل فیروزه ای  سری بزنید و از منظره آب های شفاف آن لذت ببرید. اگر خلوت و تنهایی را دوست دارید به ساحل gemile بروید و آرامش آمیخته با زیبایی را تجربه کنید.

حمام ترکی سنتی ترکیه

حمام کردن در حمام های سنتی ترکی چیزیست که تضمین می کنیم تنها در ترکیه چیزی اینچنین را خواهید دید. در طول سفر با تور ترکیه حتما سری به یکی از حمام های سنتی بزنید، لذت ریلکشس کردن و حمامی دیلنشین ، بازی با کف و ماساژ را از دست ندهید. پس از یک روز شلوغ و بازدید از مکان های دیدنی ترکیه حتما به چنین جایی احتیاج دارید تا خود را برای ادامه سفر شارژ کنید و انرژی تازه بگیرید.بیشتر بخوانید: تور ترکیه

مکان های دیدنی باستان شناسی و تاریخی ترکیه

ترکیه کشور پادشاهی ها و تمدن های زیادی بوده، ترکیه دارای مکان های باستان شناسی و تاریخی زیادیست که چشم ها را به خود خیره کرده است و بازدید کنندگان را به سفر به سال های دور دعوت می کند. از کاخ ها و زیباترین مساجد استانبول گرفته تا ویرانه های افسوس و شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا، ترکیه کشوریست برای دوست داران تاریخ و علاقه مندان به باستان شناسی. تاریخ ترکیه را با سفر به مکان های دیدنی و تاریخی ترکیه حس کنید : لیست اماکن دیدنی تاریخی ترکیه.

بهترین موزه ها در ترکیه

ترکیه دارای موزه های فوق العاده ایست البته از این کشور با این تاریخ کهن و مکان های باستانی و تاریخی وسیع، چیزی جز این  انتظار نمی رود، از بزرگ ترین موزه موزاییک دنیا گرفته تا موزه های کاخ عثمانی در استانبول شما را متحیر خواهد کرد.

مغازه های خوراکی و تنقلات ترکیه

با چنین غذاهای باور نکردنی، جای تعجب نیست که ترکیه جای مناسبی برای خرید مواد غذایی نیز هست، از بازارهای آزاد خیابانی گرفته تا بازارها، تقربیا در همه جا می توانید از محصولات خوشمزه ترکیه به سوغات ببرید و خریداری کنید. از محبوب ترین بازارها برای خرید محصولات خوراکی ترکیه بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه می باشد.

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

گرجستان کشوری زیبا و پر جاذبه در مرز بین اروپا و آسیا می باشد که جزو کشورهای اروپایی محسوب می گردد و دارای امکان دیدنی و تاریخی و جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. تفلیس بعنوان پایتخت گرجستان و باتومی بعنوان شهر زیبای ساحلی گرجستان از جمله شهرهای توریستی گرجستان می باشند که سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا از جمله ایران، در خود جای می دهند.

گرجی‌ها افسانه‌ای دارند که می‌گوید خداوند به هنگام آفرینش زمین، ناگاه گرسنه شد و تصمیم گرفت شامی بی‌نظیر صرف کند. او به قدری سرگرم صرف شام محبوبش بود که مقداری از غذایش روی بلندترین قله‌های منطقه قفقاز افتاد و تکه‌هایی از غذا روی آن سرزمین پخش شد و این بود که سرزمین قفقاز و گرجستان با غذای بهشتی برکت پیدا کرد.

فرهنگ غذایی گرجستان به دلیل تنوع بسیار بالا، سبک پخت و میز آرایی ویژه‌اش، معمولا بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در این کشور بیش از ۱۵۰ نوع غذا وجود دارد که به‌طور عمده از دیگر فرهنگ‌های غذایی آسیا تأثیر گرفته است. از طرف دیگر با ورود گردشگران ایرانی به این کشور، رستوران‌های زیادی تاسیس شده که ایرانی‌ها آن را اداره می‌کنند و به همین دلیل اگر یک گردشگر طعم غذاهای گرجی را دوست نداشته باشد، می‌تواند به‌راحتی سراغ غذای ایرانی دل‌خواه خود برود. در مورد اقامت هم مانند غذا، دست گردشگران باز است و تنوع قیمتی از هاستل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هتل‌های لوکس، گرجستان را به مقصدی محبوب هم برای گردشگران کوله‌گرد و هم علاقه‌مندان به سفرهای لوکس تبدیل می‌کند.

تفلیس در لغت به معنای چشمه‌های آب گرم است و رودخانه «متکواری»، منظره شهر را تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه هتل‌ها و کافه‌رستوران‌های مدرن نمای کلی شهر را تغییر داده، اما تفلیس قدیمی جز جدایی‌ناپذیر شهر است. تفلیس شهر رنگ‌هاست و بخشی از این خاصیت را می‌توان در منطقه تاریخی آن دید؛ جایی که کوچه‌های باریک، خانه‌های کج، حیاط‌های زیبا و رنگ‌آمیزی‌ای جذاب، سوژه‌های خوبی برای شکار عکس‌های ناب فراهم می‌کند. خانه اپرای موسیقی که معماری فوق‌العاده‌ای دارد، بهترین گزینه برای دوستداران موسیقی است. حمام‌های آب‌گرم تفلیس، کلیساهای متعدد، پل صلح و مجسمه مادر از دیگر جاذبه‌های شهر تفلیس است. همچنین میدان آزادی، خیابان روستاولی و مرجان ایشولی از خیابان‌های معروف تفلیس است که باید دیده شوند. خیابان روستاولی معروف‌ترین خیابان تفلیس است که کافه‌ها و مغازه‌هایی با برندهای معروف دارد. خیلی‌ها این خیابان را مانند خیابان استقلال استانبول می‌دانند و معتقدند در سفر به تفلیس نباید آن را از دست داد.این مطالب را از دست ندهید: آفر تور لحظه آخری و ارزان سفر باتو

اما تفلیس تنها مقصد دیدنی در گرجستان نیست و شهر باتومی هم جذابیت‌های خاص خودش را برای گردشگران ایرانی دارد. باتومی بیشتر از این‌که یک شهر مدرن باشد، شهری تاریخی است. این شهر در قرن هشتم تأسیس‌شده اما قدمت بخش مرکزی آن یعنی باتوس به ۴ قرن قبل از میلاد مسیح می‌رسد. قلعه گونیو آپسرائوس که در ۱۲ کیلومتری جنوب باتومی در سمت چپ ساحل رودخانه پوروخی قرار دارد، یکی از بناهای تاریخی پربازدید باتومی است. همچنین یک موزه هم داخل این قلعه قرار دارد که دیدنی است. بخش‌هایی از بلوار باتومی که ۷ کیلومتر از ساحل شهر را به خود اختصاص داده، به‌تازگی با هنرمندی یک معمار اسپانیایی طراحی و ساخته‌شده که قدم زدن در این بلوار می‌تواند خاطره خوبی در سفر بسازد. پیازا یکی از میدان‌های زیبای گرجستان است که در سال‌های اخیر مکان محبوبی برای سرگرمی در باتومی است و به‌تازگی رویدادهای فرهنگی مانند کنسرت هنرمندان معروف گرجی و خارجی در آن برگزار می‌شود. دلفیناریوم در پاک ۶ مه یکی دیگر از جذابیت‌های ویژه باتومی برای همه از جمله کودکان است که علاوه بر نمایش هیجان‌انگیز رقص دلفین‌ها، یک باغ‌وحش و یک مرکز تفریحی برای کودکان دارد. در سفر به باتومی بازدید از طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی آن مانند آبشار ماخونتستی در نزدیکی شهر کدا، بازدید از سواحل رؤیایی، باغ‌ گیاه‌شناسی را هم فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *