23 1

راهنمای زمان سفر به کیش،دبی و ارمنستان

سفر به کیش

بهترین زمان  سفر به کیش از نظر آب و هوا

مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) هم گرمای هوا برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد. در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آنچنان زیاد نشده، آب  دریا سرد است و گاهی‌ اوقات نسیم باد خنک در شب‌ها هوای این جزیره را بهاری می‌کند.

 در این ماه‌ها هوای کیش در بهترین حالت است و مناسب‌ترین مکان برای تجربه هوای بهاری در زمستان است؛ البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه‌ها دما و رطوبت جزیره به حداقل میزان خود می‌رسد. متوسط دمای کیش در این ماه‌ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است. چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل‌ بی‌نظیر کیش می‌خواهید به این جزیره سفر کنید، تابستان اصلا فصل مناسبی است؛ زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و حتی نفس کشیدن برای شما دشوار می‌شود. در ضمن در ماه‌های آذر و دی باران‌های سیل‌آسای این جزیره را نیز تجربه کنید.

بهترین زمان از نظر خلوت بودن و مناسب بودن هزینه سفر

توصیه می‌کنیم اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت است، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه ارزان‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌شود؛ توصیه می‌کنیم در هر زمانی وسط هفته به این جزیره سفر کنید؛ ممکن است با این کار برنامه‌های ویژه و شاد آخر هفته کیش را از دست بدهید؛ اما اگر در روزهای وسط هفته هم جزیره خلوت‌تر است و هم در حدود ۳۰ درصد در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی می‌شود.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که می‌خواهید از تفریحات دریایی مانند شاتل، بانانا، غواصی، قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی استفاده کنید، حتما در زمانی سفر کنید که مطمئن هستید دریا طوفانی نیست؛ برای اطمینان از این موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روزهایی که در کیش هستید، کنترل کنید.

سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هوا

یکی از مواردی که در سفر به مشهد باید آن را در نظر گرفت آب و هوای این منطقه است. مشهد در ناحیه حاصلخیزی قرار گرفته که دارای آب و هوای معتدل و خشک است و تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد به طوری که گاهی درجه حرارت در تابستان ۳۲ درجه و در زمستان به ۴ درجه زیر صفر می‌رسد.

بهترین زمان سفر به مشهد از این نظر فصل بهار می‌باشد. زیرا که در این فصل، مشهد دارای آب‌ و‌هوای دل‌انگیزی است.

فصل زمستان‌ هم از این نظر، زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. زیرا سرمای جانسوزی بر این منطقه حکم‌فرماست و تحمل آن برای هر فردی سخت است.

فصل پاییز در مشهد کمی سرد و خشک است. اما اگر با سرما خیلی مشکل ندارید و توان تحمل سرما را دارید، پاییز هم فصل مناسبی برای سفر به این شهر است. اما بهترین فصل همان بهار است. زیرا نه از شلوغی خبری است و نه از هوای گرم.

سفر به دبی

بهترین ماه سفر به دبی از نظر آب و هوا

فصول دبی به دو فصل گرم و گرم تر تقسیم بندی می شود که زمان بهتر برای سفر به این شهر بین ماه های نوامبر تا مارس می باشد که طی این ماه های به اصلاح زمستانی ، هوا مطبوع تر و نرمال تر است و نکته قابل تعمل اینجاست که با این آب و هوای گرم و خشک به هیچ عنوان از انبوه گردشگران این شهر زیبا کم نمیشود .

 اگر برای آفتاب گرفتن ، دریا و تفریحات ساحلی به دبی می کنید فصل بهار و پاییز بهترین فصل است در این هوا می توانید حمام آفتاب بگیرید و از سفرتان لذت ببرید و شب ها هم در رستوران های دبی ، مراکز خرید دبی و مناطق گردشگری دبی که بسیار متنوع هستند دیدن کنید .

 اکثر گردشگران در سراسر دنیا ترجیح می دهند در فصل تابستان به دبی سفر نکنند زیرا گرمای شدید هوا اجازه لذت بردن و گردش های متنوع را به آنها نمی دهد ولی هزینه تهیه تور دبی در این فصل بسیار پایین تر است .

با توجه به تمام توضیحاتی که گفته شد آفتاب و سواحل از اصلی ترین جاذبه ها و مناطق گردشگری دبی محسوب می شود ، پس جای تعجب ندارد که در فصل تابستان هم نیز با ازدحام و هجوم گردشگران روبرو شویم و در نتیجه توصیه می کنیم در صورت سفر به این شهر و تهیه تور دبی در این فصل ، حتما نکات ایمنی از جمله قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید و سعی کنید از تفریحات بسیار زیادی مانند اسکی سرپوشیده ، آکواریوم دبی ، اسکی رو یخ و شهربازی دبی که در فضای سرپوشیده می باشند استفاده نمایید .

 به طور کلی بهترین زمان سفر به دبی با استفاده از تور دبی بین ماه های دسامبر و مارچ است که هوا دلپذیر تر و عصرهای آن هوای ملایم و خنک تری نیز دارد و این را در نظر داشته باشید شهر دبی مرطوب و شرجی می باشد که در این فصل ها از رطوبت آن کاسته می شود و هوا خنک تر و قابل پذیرش تر می شود .

سفر به تایلند

 

سفر در ژانویه

هوا در ماه ژانویه در همه قسمت های تایلند خیلی خوب و احتمال بارندگی کم است. در شمال دمای هوا خنک تر است که باعث می شود شرایط بهتری داشته باشد و سواحل غربی هم برای آفتاب گرفتن خیلی مناسب هستند. در این زمان در تایلند فستیوال سال نوی چینی برگزار می شود که با اینکه تعطیل عمومی نیست اما در سراسر کشور این مراسم را جشن می گیرند، به خصوص محله چینی ها پر از اژدها های قرمز می شود و مردم در خیابان آتش بازی و شادمانی می کنند.در مورد سفر با تور تایلند در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

سفر در ماه فوریه

یا شروع فوریه انتظار می رود که بارندگی کمی در سواحل شرقی اتفاق بیفتد اما بقیه قسمت های کشور گرم و خشک است و حتی آن خنکای معمولی که در اول صبح ها در شمال تایلند بود هم کم کم جای خود را به هوای گرم می دهد. در این ماه فستیوال گل چیانگ مای به مدت سه روز برگزار می شود، جشنواره شادی که به مناسبت آخر فصل سرما انجام می شود.

سفر در ماه مارس

دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و دیگر از هوای خنک شمال خبری نیست، این یعنی اینکه اگر عاشق سواحل آفتابی هستید الان بهترین فرصت است تا هر کجای این کشور که دوست دارید بروید.

سفر در ماه آوریل

هوا در آوریل به شدت عالی می شود و تعداد گردشگران افرایش پیدا می کند، اگر می خواهید در این ماه به تایلند سفرکنید حتما زودتر بلیط خود را رزرو کنید. سال نوی تایلند در ۱۳ تا ۱۵ آوریل شروع می شود و می توانید در جشن های مختلف آن ها شرکت کنید در این روز آبی خوشبو بر روی مردم ریخته می شود تا گناهان و بخت بد از روی آن ها شسته شود.

سفر در ماه می

فصل سفر تمام شده و قیمت ها کاهش پیدا می کند. اگر در می به تایلند سفر کنید می توانید از خلوتی سواحل و قیمت های پایین لذت ببرید در این ماه کشور بارندگی های کمی دارد اما اگر می خواهید خیالتان از بابت سواحل آفتابی راحت باشد به سواحل شرقی بروید.

سفر در ماه ژوئن

سفر به تایلند در این ماه یعنی می توانید از آخرین روزهای بدون باران نهایت استفاده را ببرید، کشور خلوت است و گردشگران چندانی در آن نیستند، مراکز خرید تخفیف ها و حراج های خوبی دارند.

سفر در ماه جولای

دمای هوا کاهش پیدا می کند و با پایان فصل بهار باد و باران شدت می گیرد. سواحل شرقی همچنان آفتابی ست اما با تعطیل شدن مدارس جزایری مثل جزیره ساموی کمی شلوغ است.

سفر در ماه آگوست

هوا به شدت بارانی است مخصوصا در شمال تایلند که بارنندگی های سنگین خیلی متداول است. دیگر کسی زیاد به سواحل نمی رود اما جزیره ساموی همچنان بهترین گزینه ساحلی است هرچند که در این جزیره هم در این ماه گاهی بارندگی های کمی اتفاق می افتد.

سفر در ماه سپتامبر

سپتامبر معمولا پر باران ترین ماه سال است به همین دلیل برای کسانی که عاشق ساحل هستند اصلا ماه خوبی نیست. اما اگر به دنبال تخفیف های مختلف و خلوتی هستید برای شما بهترین زمان است.

سفر در ماه اکتبر

در اوایل اکتبر باز هم بارندگی ادامه دارد، در پایان ماه دمای خنک تر و رطوبت و بارندگی کمتر دوباره شرایط سفر به این کشور را محیا می کند. در پوکت فستیوال گیاهخواران برگزار می شود، در این جشنواره ۹ روزه کسانی که به مدت یک ماه از خوردن گوشت اجتناب کردند جشن می گیرند.

سفر در ماه نوامبر

خورشید به سواحل غربی بر می گردد و عاشقان ساحل دوباره به سواحل پوکت و کرابی می روند، با نزدیک شدن زمستان شمال تایلند صبح و عصر خنکی دارد.

سفر در ماه دسامبر

سواحل غربی آماده هجوم گردشگران تعطیلات کریسمس می شود، هوا خیلی خوب است و تایلند شلوغ ترین زمان را می گذراند توصیه می کنیم که اوایل ماه دسامبر به تایلند بروید تا با هتل هایی که با آمدن کریسمس به شدت افزایش قیمت پیدا کردند روبرو نشوید.

سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری است در منطقه قفقازجنوبی و مرز بین آسیا و اروپا در میان دریای سیاه و دریای خزر واقع شده است. ارمنستان کشوری کوهستانی و مرتفع است که تنها ۱۰درصد از خاک این کشور ارتفاع کمتر از ۱۰۰۰ متر از سطح دریا را دارد. ارمنستان دارای آب و هوای قاره ای یعنی زمستان های سرد و مرطوب و تابستان خشک و گرم است. سرد ترین ماه های سال دسامبر، ژانویه و فوریه است، در این ماه ها ایروان اغلب پوشیده از برف و یخ است. گرم ترین ماه های سال از ژوئن تا سپتامبر است و درجه حرارت هوا معمولا بین ۲۲ تا ۳۶ درجه است. علی رقم وجود گرما در این ماه ها در شب به دلیل وزش باد و نسیم کوهی آب و هوا از طراوت خاصی برخودار می شود. زمان بارش باران های سنگین نیز ماه های آوریل و می است. البته که زمان مناسب سفر برای هر فردی با روحیه های مختلف متفاوت است و زیبایی هر فصلی غیر قابل چشم پوشی است، ولی زمانی که سرآمد زیبایی های ایروان باشد و در واقع پرطرفدارترین فصل سفر به ایروان از آغاز ماه های تابستان تا پایان این فصل است. در این فصل دمای هوا مطبوع و زمان لانه سازی پرندگان است و از بارش باران نیز خبری نخواهد بود.بیشتر ببینید و بدانید: آفر تور ارمنستان لحظه آخری

اگر برای سفر فصلی رویایی را مد نظر دارید فصل پاییز در ارمنستان را به شما پیشنهاد میدهیم. رنگ های پاییزی درختان را خیره کننده می سازد.

در زمستان ارمنستان پوشیده از برف است و اگر شما علاقمند به ورزش های زمستانی باشید بی شک تمام امکانات برای شما فراهم شده است تا از ورزش هایی چون اسکی، اسنوبرد و غیره لذت ببرید.

از نظر هزینه های سفر مسلم است که در فصل های شلوغ و پرطرفدار هزینه هتل ها و هزینه پرواز مقداری بالاتر از فصل های سرد در ارمنستان است. بعد از ماه اکتبر هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *