تصویر روز: بیش از یکسال از پیدایش ویروس کووید19 گذشت. در این مدت ویروس کرونا، سلامت جامعه جهانی را با مخاطره جدی مواجه نمود و تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را متاثر ساخت.
تحقیقات علمی نشان می دهد که این ویروس منحوس تا مدتها میهمان ناخوانده ما بوده و باوجود کشف و ساخت واکسن و آغاز واکسیناسیون، بشر ناگزیر از پذیرش حضور ویروس و تاثیرگذاری آن در ابعاد و حوزه های مختلف برای مدت زمان طولانی تری خواهد بود.
اگر پیش فرض تاثیر طولانی مدت ویروس بر حوزه های مختلف را بپذیریم، ضروریست پیش بینی تأثیرات جدی تر کرونا بر اقتصاد و به ویژه صنعت بیمه که از صنایع تأثیرپذیر از متغیرهای اقتصادی است با شیوه های علمی و آینده نگرانه مورد توجه قرار گیرد تا شرکتهای بیمه با آمادگی و دانش لازم به راه کارهای مدیریت آثار ویروس بر کسب وکار بیمه دست یافته و تجهیز شوند.
به نظر نگارنده، آمار چشمگیر افراد مبتلا و تلفات انسانی تحمیل شده از یک سو و هزینه های بالای درمان بیماران کرونایی از سوی دیگر تاثیر قابل توجه خود را در صورتهای مالی شرکتهای بیمه در سالهای آتی نشان خواهد داد . از این رو همزمان با ضرورت تمرکز مضاعف در مدیریت ریسک رشته درمان، شرکتهای بیمه باید اطلاع رسانی مستمر و موثر به جامعه به منظور ارتقاء بهداشت و سلامت آحاد مردم را به طور ویژه دنبال کنند.به همین جهت روابط عمومی شرکتهای بیمه به عنوان راهبر اصلی این حوزه، ماموریت حساس و بی بدیلی را عهده دار خواهند بود.
به نظر می رسد روابط عمومی شرکتهای بیمه و به ویژه شرکتهایی که رشته درمان سهم قابل توجهی از پورتفوی آنها را تشکیل می دهد وظایف، مسئولیتها و نقش متفاوتی را در ایفای رسالت جدیدی که از منظر وظایف متعالی سازمانی و مدیریت ریسک مهم است بر عهده خواهند داشت.
از این رو انتظار می رود روابط عمومی های صنعت بیمه با آگاهی از وظایف خطیر و مسئولیت های جدید، با تجهیز هرچه بیشتر خود به دانش و بینش متناسب با سپهر ایجاد شده و نیز بکارگیری همه ظرفیت ها به ویژه هم افزایی با رسانه ها به تقویت و تثبیت نقش دانش مدارانه خود در این حوزه همت گمارده و نتایج ماندگاری را رقم بزنند.
دکتر داریوش محمدی
مدیرعامل بیمه ایران معین
دیدگاهتان را بنویسید