به عنوان نتیجه، حداکثر سرعت نهایی خودرو بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. این سرعت علیرغم نیروی داون فورس زیادی که توسط بالها، اسپلیترها و فلپ های قابل جابجایی ایجاد میشود حاصل شده است.
بوگاتی شیرون
از نظر فنی بوگاتی عنوان سریعترین خودروی جهان را یدک میکشد و شیرون با داشتن قدرت بیشتر آمده تا جانشینی خلف برای ویرون باشد.
شیرون از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربو که در ویرون استفاده شده اما هماکنون توسعه یافته سود میبرد. قدرت خودرو افزایش یافته و به عدد باور نکردنی ۱۴۷۹ اسب بخار رسیده است. این قدرت عظیم از طریق گیربکسی اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
البته، به منظور کنترل این خودرو باید شاسی فوقالعادهای در نظر گرفته شده باشد. لولههای فیبر کربنی استفاده شده در این خودرو از استحکامی برابر با نمونههای بکار رفته در خودروهای لمانز برخوردار است. سقف سرعت خودرو به خاطر نوع لاستیکها محدود شده است اما گفته میشود که سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت آن قابل ارتقا خواهد بود.
کونیگ زگ رگرا
اگر قدرت خروجی موضوع اصلی باشد شاید شیرون را باید نادیده بگیریم و بجای آن رگرای ۱۵۰۰ اسبی را مورد توجه قرار دهیم.
در رگرا از ترکیب ۳ پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو بهره گرفته شده است. برخلاف شیرون، قدرت خروجی رگرا تنها به چرخهای عقب فرستاده میشود.
این خودرو گیربکس مرسوم ندارد و سیستم هیبرید ارزشهای خود را در هنگام شروع به حرکت رگرا نشان داده و سپس پیشرانه درونسوز نیز به روند کار سرعت بخشیده و نیرویی عظیم تولید میشود. رگرا در مدت ۱۰٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد یعنی ۲٫۷ ثانیه زودتر از شیرون. حداکثر سرعت خودرو نیز بیش از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت است.
۱۰٫۹ ثانیه زمانی است که فولکس پولو ۱٫۴ لیتری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. با پول رگرا میتوان ۸۷ دستگاه پولو خرید و هنوز هم مقداری پول برای خرید یک داچیا ساندرو خواهید داشت.
استون مارتین لاگوندا Taraf
لاگوندا Taraf گرانترین سدان لوکس دنیاست و بیشک ظاهر بسیار زیبایی دارد.
این خودرو از که از زیرساخت کشیده شدهی مدل رپید سود میبرد ترکیبی منحصربهفرد از لوکس بودن و چابکی یک سدان اسپورت را ارائه میکند.
پیشرانهی استفاده شده همان نمونهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری رپید است اما با تنظیمات دوباره قدرت و تجمل بیشتری دارد. علیرغم افزایش سایز خودرو، وزن لاگوندا به لطف استفاده از پانلهای فیبر کربنی در بدنه با رپید یکسان است.
لامبورگینی آونتادور LP750-4 SV
خودروهای معدودی یارای رقابت با آونتادور را دارند. اگر چیزی برجستهتر میخواهید پس باید مدل LP750 SV را انتخاب نمایید.
نسخهی رودستر از نظر ما کاملاً ضروری است چون نهتنها ظاهری استثنایی دارد بلکه میتوانید صدای فوقالعادهی پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری را بهتر بشنوید. سیستم اگزوز این خودرو نسبت به آونتادور معمولی تغییر یافته و البته قدرت خروجی پیشرانه به ۷۴۰ اسب بخار رسیده است.
استفاده از فیبر کربن در پانل دربها، سقف جداشدنی، صندلیها و بال عقب باعث کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن خودرو شده است. این موضوع به همراه افزایش قدرت خودرو باعث شده تا آونتادور LP750 SV ظرف مدت ۲٫۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
فراری F12tdf
با بهایی بیش از ۲۴۰ هزار پوند، فراری F12 خودروی ارزانی نیست اما برای داشتن حسی واقعی باید یکی از نسخههای تولید محدود F12tdf را بخرید. حروف tdf که مخفف رقابتهای توردو فرانس است زینتبخش خودروی خاص فراری شده است.
این خودرو بیشک انتخاب نهایی دوستداران خودرو است. هر جنبهی f12 عالی بهتر شده و باعث شده تا این خودرو سریعتر، تیزتر و هیجانانگیزتر از همیشه باشد.
این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری سود برده و نیروی تولیدی آن از ۷۳۰ به ۷۶۹ اسب بخار رسیده است. ردلاین پیشرانه نیز تا دور ۸۹۰۰ شروع میشود. به خاطر کاهش وزن ۱۱۰ کیلوگرمی این خودرو کارایی در خط مستقیم بهبود یافته و البته بدنهی گیراتر آن ۸۷ درصد نیروی داون فورس بیشتری را تولید میکند.
تنها ۷۹۹ دستگاه از این زیباروی ایتالیایی ساخته میشود.
رولزرویس فانتوم EWB
راههای معدودی برای داشتن آرامش خاطر بیشتر نسبت به صندلی عقب رولزرویس فانتوم وجود دارد. نسخهی خاص فانتوم با فاصلهی طولانیتر بین محورها یکی از این راهها است.
بیشک این خودرو برای کسانی است که ترجیح میدهند نهایت راحتی را داشته باشند. فضای ۲۵۰ میلیمتری اضافهتر در بدنه برای افزایش بیشتر فضای پا در نظر گرفته شده است. صندلیها همانند مبلی راحتی بوده و کفپوشها نیز کاملاً نرم و دلپذیر هستند و احساس میکنید که باید کفشهایتان را پیش از ورود به خودرو دربیاورید. حتی یک دیوارک نیز وجود دارد که شما را از راننده جدا میکند.
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری خودرو نیز تقریباً ساکت است مگر آنکه بخواهید صدایش را دربیاورید.
اگر نمیخواهید فضای پای بیشتری در عقب داشته باشید میتوانید فانتوم دراپ هد کانورتیبل را بخرید که ۴۴۰۰ پوند ارزانتر است.
مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر
مک لارن مدت زیادی بود که وارد بازی سوپرکارها نمیشد اما تنها در عرض ۵ سال یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپورت را روانه بازار کرد.
مک لارن ۶۵۰S اسپایدر را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید. حال ۶۷۵LT اسپایدر ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از آن بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربوی آن میتواند ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به مدل قبلی ۲۵ اسب بخار بیشتر است. سیستم تعلیق خودرو نیز پایینتر آورده شده و سفتتر است.
بنتلی مولسان اسپید
۲۵۳۱۵۵ پوند
پیشرانهی ۸ سیلندر سنتی بنتلی در اینجا قویترین نیست و ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. البته همین مقدار قدرت برای رساندن این خودروی سه تنی در کمتر از ۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کفایت میکند.
آسایش و راحتی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر کمبودی دیده نمیشود. صدای پیشرانه به کابین راه پیدا نمیکند و البته صدای مربوط به جاده نیز به خاطر استفاده از لایههای فوم مخصوص در لاستیکهای دانلوپ شنیده نخواهد شد. توجه به جزئیات نیز در خودرو در حد بالایی قرار دارد.
بنتلی بنتایگا
۲۳۰۶۵۵ پوند
بهای این خودرو تقریباً یکدهم بهای پاگانی هوایرا است. مدل گرانبهای First Edition همانگونه که گفته شده ۲۳۰۶۵۵ پوند قیمت داشته و از رینگهای منحصربهفرد ۲۲ اینچی، نشانهای مخصوص و کابین چرم درجهیک سود میبرد.
از نظر فنی این خودرو همان بنتایگای عادی است. قدرت خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو حاصل شده که مقدار آن ۶۰۰ اسب بخار است. علیرغم وزن ۲٫۴ تنی این خودرو در ۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. پس نهتنها گرانترین شاسیبلند دنیا است بلکه سریعترین نیز هست.
دیدگاهتان را بنویسید