lavazem khanegi

آمار صادرات لوازم خانگی کوچک

تصویر روز: ارزش صادرات لوازم خانگی در دو ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 داشته است. این در حالی است که واردات لوازم خانگی طی این مدت در مقایسه با سال قبل، ۱۱۶ درصد رشد داشته است. بیشترین صادرات لوازم خانگی مربوط به لوازم خانگی بزرگ با ارزش ۳۵ میلیون دلار و بیشترین واردات مربوط به اجزاء و قطعات لوازم خانگی به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار است.

به گزارش تصویر روز به نقل از تصلا ، بررسی آمار صادرات و واردات انواع لوازم خلانگی در دو ماهه سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، در مجموع، ۴۱ هزار تن به ارزش ۵۳٫۳ میلیون دلار لوازم خانگی در دو ماهه نخست سال به دیگر کشورها صادر شده است که رشد ۲۳ درصدی از لحاظ وزنی و ارزشی را نشان می‌دهد. در مقابل، ۱۷٫۲ هزار تن به ارزش ۱۳۴٫۷ میلیون دلار در این مدت واردات لوازم خانگی صورت گرفته که با رشد ۱۱۴ درصدی وزن و ۱۱۶ درصدی ارزش همراه بوده است.

در همین ارتباط، عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع خانگی ایران، در مورد وضعیت صادرات محصولات لوازم خانگی با ارائه جدول آماری، به «تصلا»، گفت: در دو ماهه اول سال جاری، ۲۲ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار، لوازم خانگی انرژی‌بر بزرگ (شامل: یخچال و فریزر، اجاق گاز، کولر آبی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون و …) صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن ۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صادرات ۱٫۵ میلیون دلاری لوازم خانگی کوچک

بر این اساس در بخش لوازم خانگی انرژی‌بر کوچک (شامل: آب‌میوه‌گیری، چرخ خیاطی، پلوپز، آرام‌پز، مخلوط‌کن و ..)، در دو ماهه اول سال جاری، ۰٫۵ هزار تن به ارزش ۱٫۵ میلیون دلار، صادرات انجام شده که نسبت به دو ماهه اول سال قبل، از نظر وزن ۱۵۰ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱۴ درصد رشد حکایت دارد.

صادرات ۲٫۸ میلیون دلاری اجزا و قطعات لوازم خانگی

در بخش اجزا و قطعات نیز که منظور همان قطعاتی است که به‌عنوان کالاهای واسطه‌ای در فرآیند تکمیل محصولات نهایی نظیر انرژی‌بر بزرگ و کوچک به کار می‌روند، و شامل شیر مخصوص اجاق گاز، انواع درب یخچال، آنتن تلسکوپی، آنتن تلویزیون، انواع کابینت، ماژول نمایشگر و غیره می‌شود، در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۱٫۵ هزار تن به ارزش ۲٫۸ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که نسبت به دو ماهه اول سال ۱۳۹۹، از نظر وزن ۶۵۰ درصد و از نظر ارزش ۴۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صادرات ۱۴ میلیون دلاری ظروف و لوازم آشپزخانه

براساس این آمار در دو ماهه اول سال جاری، ۱۷ هزار تن ظروف و لوازم آشپرخانه به ارزش ۱۴ میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزشی، ۷۵ درصد و از لحاظ وزنی، ۷۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۱۶ درصدی ارزش واردات لوازم خانگی در دو ماهه سال ۱۴۰۰

دبیرکل انجمن صنایع خانگی ایران در ادامه با اشاره به آمار واردات محصولات لوازم خانگی، به «تصلا»، اظهار کرد: در دو ماهه اول ۱۴۰۰، ۰٫۲ هزار تن لوازم خانگی انرژی‌بر بزرگ به ارزش ۰٫۷ میلیون دلار وارد کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته، از نظر وزن ۳۰۰ درصد و به لحاظ ارزش ۷۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۲۶ درصدی ارزش صادرات قطعات لوازم خانگی

در این مدت همچنین، ۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیون دلار لوازم خانگی کوچک (رشد ۲۰۰ درصدی وزن و ۱۵۷ درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل) و ۱۳ هزار تن اجزا و قطعات به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار (رشد ۱۶۰ درصدی وزن و ۱۲۶ درصدی ارزش نسبت به سال ۹۹) وارد کشور شده است.

براساس این آمار در دو ماهه اول سال جاری، یک هزار تن به ارزش ۳ میلیون دلار ظروف و لوازم آشپزخانه وارد شده است که از لحاظ ارزشی ۴۰ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

آمار صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *