خداحافظی با ویندوز ۷ و ۸

تصویر روز: به دنبال سیاست‌های جدید مایکروسافت، ویندوز ۷ و ۸ دیگر برای پردازنده‌های جدید مثل Skylake اینتل به‌روزرسانی نخواهند شد.

اگر شما علاقه‌ی چندانی به ویندوز ۱۰ مایکروسافت ندارید و نسخه‌های قدیمی‌تر مثل ویندوز ۷ را ترجیح می‌دهید، متاسفانه در آینده دیگر در این زمینه حق انتخاب نخواهید داشت؛ البته اگر بخواهید از پردازنده‌های نسل جدید استفاده کنید. به گزاش دیجی کالا مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که پردازنده‌های جدید شرکت‌های AMD، اینتل و کوالکام فقط از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند کرد.

معمولا کامپیوترهای قدیمی به خاطر سخت‌افزارهای ضعیف نمی‌توانند از عهده‌ی اجرای یک سیستم عامل جدید بر بیایند. این موضوع طبیعی است. اما این بار برعکس آن اتفاق افتاده. مایکروسافت و شرکایش کارهای لازم برای سازگاری سخت‌افزار جدید با نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را انجام نخواهند داد. سیستم‌ عامل‌های قدیمی‌تر در بهترین حالت جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را دریافت نخواهند کرد. و در بدترین حالت هم شاید به خوبی اجرا نشوند.

در وبلاگ مایکروسافت نوشته شده: “نسل‌های جدید سخت‌افزار فقط با جدیدترین نسخه‌ی ویندوز کار خواهند کرد.” سیاست‌گذاری جدید به این معنی نیست که کلا دیگر از ویندوز ۷ و ۸٫۱ پشتیبانی نمی‌شود. این دو سیستم عامل هم‌چنان به روزرسانی‌های لازم را دریافت خواهند کرد؛ اما فقط در صورتی که از سخت‌افزار‌های هم‌عصر آن دو سیستم عامل استفاده شود.

در حال حاضر، نسل ششم پردازنده‌های اینتل که با نام تجاری Skylake شناخته می‌شوند، اولین پردازنده‌هایی هستند که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند. مایکروسافت و اینتل می‌گویند که ویندوز ۱۰ و این پردازنده‌های برای هم‌دیگر طراحی شده بودند.

این تغییر در سیاست‌گذاری به مایکروسافت کمک می‌کند که تعداد افراد بیشتری مجبور شوند از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. از طرف دیگر شرکای سازنده‌ی سخت‌افزار هم دیگر مجبور نخواهند بود به‌روزرسان‌های نرم‌افزاری برای نسخه‌‌های قدیمی‌تر ویندوز توسعه‌ دهند. مایکروسافت سیستم عامل جدیدش را نسخه‌ی نهایی ویندوز می‌داند. حالا ویندوز ۱۰ دیگر یک محصول نبوده، بلکه یک سرویس است و سیاست‌گذاری جدید این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *