تصویر روز: نشست دو روزه هماندیشی مدیران دفاتر بازاریابی و هماهنگی منطقهای بیمه باران با حضور اعضای هیاتمدیره، معاونان، مدیران ستادی و مدیران دفاتر بازاریابی و هماهنگی منطقهای و با هدف نیل به درک مشترکی از وجوه بالقوه بیمه زندگی و ترویج آن میان آحاد جامعه برگزار شد.
به گزارش تصویر روز در ابتدای این نشست، دکتر عبده تبریزی که بنا به دعوت بیمه باران در این نشست حضور پیدا کرده بود، با اشاره به اهمیت بیمههای زندگی در شرایط اقتصادی کنونی خاطرنشان کرد که پتانسیلهای نهفته بیمههای زندگی به عنوان یکی از روشهای نوین سرمایهگذاری امن و کمریسک میتواند نقطه اتکایی برای خانوادههای ایرانی باشد.
او در این باره افزود: بیمههای زندگی که در شرکت بیمة زندگی باران به شکل بیمههای پساندازی ارائه میشود، و برای بیشتر مردم به معنای انباشت سرمایه جهت اِعمال تصمیمات اقتصادی از قبیل خرید خانه، اتومبیل و یا سپری در قبال تورم است، برای بخشی دیگر از جمعیت تکمیلکنندة طرحهای بازنشستگی آنان است و عملاً نقش صندوقهای بازنشستگی مکمل را دارد. این بیمهنامهها ابزار تأمین رفاه برای سالهای دورتر بوده و بهشدت مورد نیاز است.
دکتر عبده تبریزی ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت در تمامی ارکان و سیاستها، تصریح کرد: باید امیدوار باشیم که طی سالهای آینده، شرکت بیمة زندگی باران از مسیر شفافسازی و حفظ حقوق بیمهگذاران، کوچکترین انحرافی نداشته باشد. بیمهگذارانِ زندگی قدر اطلاعات را درخواهند یافت. حتی اگر سود سهمالشرکة دریافتی بیمهگذار به طور متوسط از بازده صنعت هم بالاتر نباشد، اما در عوض بیمهگذار اطلاعات شفاف دریافت کند، وی با بیمهگر خود همدلی خواهد کرد. انبان اطلاعات خود را باید با بیمهگذار و شبکة نمایندگی تقسیم کنیم؛ به آنان قدرت تصمیمگیری بیشتر بدهیم. آنچه را که دارایی خود میپنداریم، با ایشان بازتوزیع کنیم؛ اطلاعات خود را با آنها تقسیم کنیم.
او با اشاره به اهمیت ظرفیتهای تکنولوژی در ترویج و توسعه صنعت بیمه گفت: سی سال پیش هیچکس در صنعت بیمه تصور نمیکرد فنآوری دگرگونیهایی در این ابعاد در این صنعت به همراه آورد. اکنون به نحوی باورناکردنی در میانة تحولات تکنولوژیک این صنعت قرار گرفتهایم. اکنون شاهدیم که در جوامع پیشرفته، صنعت بیمه دچار تحولاتی عظیم شده است. بدون اینکه لزوماً مایل باشیم، یا حتی گاهی بدون اینکه بدانیم، در میانة این تحولات قرار گرفتهایم. تکنولوژی وظایف بسیاری را از روی دوش شما برداشته است. بهگونهای روزافزون انجام بخشهایی از صنعت بیمه به تکنولوژی جدید سپرده شده است.
در ادامه این نشست، علیرضا هادی تاسیس شرکت تخصصی در حوزه بیمههای زندگی را کاری دشوار توصیف کرد و گفت: پیش از شروع فعالیت بیمه باران، میدانستیم که قدم در مسیر دشواری خواهیم گذاشت و شرایط کاری آن با تجربههای پیشین بسیار متفاوت است. با این وجود با توجه به ظرفیتهای این حوزه و نیاز جامعه عزم خود را جزم کردیم و با کمک نیروهای متخصص و جوان تلاش کردیم با خلق محصولاتی تازه و خلاقانه فصل تازهای را در بیمههای زندگی بگشاییم.
تمایز در خدمات و محصولات، راهبرد بیمه باران بود و با معرفی بیمه ترنم باران، تلاش کردیم نوع نگاه به بیمه زندگی را تغییر دهیم. با بیمه ترنم باران مشتریان دریافتند که میتوانند از بیمه زندگی به عنوان یک ابزار مدیریت دارایی استفاده کنند و به واسطه گزارشگریهای مستمر در بارۀ وضعیت بازدهی عملکرد سرمایهگذاری در فواصل زمانی کوتاهِ سه ماهه، آگاهانه بیمه زندگی بخرند .
این راهبرد، تاثیرات با ارزشی در افزایش آگاهی و دانش شبکه فروش نسبت به ماهیت بیمههای زندگی، نیز داشته است چون نمایندگان و کارگزاران در مذاکره با مشتریان میبایست از از اطلاعات مالی و بیمهای برخوردار باشند تا بتوانند به عنوان مشاور مالی با بررسی وضعیت هر بیمهگذار و انتظاراتش، بیمه متناسب با آن را ارائه نماید و بیمهگذار را اولا محدود به یک محصول خاص نکند و از سوی دیگر بیمهگذار نیز با آگاهی کامل محصول خود را انتخاب و خریداری نماید.
مدیرعامل بیمه باران در ادامه افزود: از ابتدای مسیر، میدانستیم برای نیل به اهداف مدنظرمان باید از وجود افراد متخصص و توانمند برای شناسایی، جذب و پرورش شبکه فروش بهره بگیریم و شبکه فروش را به واسطه آنها مدیریت کنیم. این راهبرد با تاسیس دفاتر بازاریابی و هماهنگی منطقهای در سطح کشور اجرایی شد و خوشبختانه هرچه جلوتر میرود به اهمیت این راهبرد آگاهتر میشویم و آثار مثبت تصمیم خود را مشاهده میکنیم.
او افزود: در ماههای اخیر به سررسید بیمهنامههای یک ساله در شرکت درسیدهایم که به مدد مشاورههای شبکه فروش، بیمهگذاران بیمهنامههای خود را برای دورههای بعد تمدید میکنند و بیمهگذارانی نیز سرمایه پایان دوره خود را دریافت کردهاند که در این خصوص بیش از 140 میلیارد ریال سرمایه پرداخت شده است. در پایان مهر ماه اولین مستمری آنی به مستمری بگیران پرداخت شد. این بیمهگذاران حقبیمه را پرداخت و از ماه بعد مستمری دریافت کردهاند.
محمد غلامرضایی مدیر توسعه و راهبری بازار نیز ضمن جمعبندی مباحث مطرح شده در این نشست، به تشریح و تدوین برنامههایی برای آینده شبکه فروش بیمه باران پرداخت و از تمامی ارکان شبکه فروش خواست که با صداقت و همت بلند در ارائه و محصولات بیمه زندگی به عنوان یک ابزار مالی مدرن و کارآمد کوشا باشند.
دیدگاهتان را بنویسید