shahrak sanati

ایجاد شهرک‌های صنفی – تولیدی در کشور

تصویر روز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار مجوز لازم از مراجع ذیربط برای ایجاد شهرک‌های صنفی- تولیدی گرفته شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، بر این اساس شهرک‌های متعددی در کشور راه‌اندازی می شود.

علی رسولیان در آیین بهره‌برداری از ۳ طرح صنعتی در شهرک صنعتی مشهد با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در صنوف تولیدی مختلف به‌ویژه گوهرسنگها و سنگهای قیمتی اظهار امیدواری کرد که به زودی شهرک صنفی تخصصی گوهرسنگها در این استان ایجاد شود.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که از این طریق ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: از آنجا که تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بسیار زیاد است، پس گرفتن زمین از صاحبان صنایعی که در زمین‌های واگذار شده اقدام صنعتی انجام نداده اند، در اولویت قرار گرفته است.

رسولیان اظهار داشت: در این راستا از ابتدای امسال ۵۱۰ هکتار زمین در شهرکها و نواحی صنعتی کشور از افراد پس گرفته شده و به سرمایه گذاران جدید اختصاص یافته است و از این پس نیز این رویه بدون اغماض دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *