تدوین استراتژی برای بهبود فضای کسب کار

تصویر روز : رئیس اتاق بازرگانی گفت: تدوین استراتژی برای بهبود فضای کسب کار بسیار ضرورت دارد.
محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش اجرای برجام اظهار داشت: این موفقیت نه تنها یک چشم‌انداز در حوزه سیاسی است بلکه موفقیت بزرگ در ایجاد رفاه، انگیزه و سرمایه اجتماعی و نشان‌دهنده این است که کشور ایران اهل گفتمان و منطق و دارای استدلال است.
وی افزود: دلیل هم گرایی بخش غیراقتصادی ایران در قالب سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف نوید مسرت‌بخشی است که از اینجا به بعد به فعالان اقتصادی اطلاق می‌شود.

برجام را بایستی بدنه آغازین و بستر مهم برای اصلاح ساختار اقتصادی ایران دانست و همواره تجربه سال‌های گذشته نقاط ضعف آسیب‌پذیر را اقتصاد را نشان می‌دهد اما امروز برجام این راه را باز کرده تا با خصوصی کردن اقتصاد و رقابت‌پذیر کردن ایران در کشورهای منطقه بتوانیم در مردمی کردن اقتصاد و رونق سرمایه‌گذاری بکوشیم.

جلال‌پور با اشاره به نگاه جدی به شاخص فضای کسب و کار اظهار داشت: با توجه به اینکه اولویت اول اقتصاد رونق سرمایه‌گذاری است و به همین خاطر درخواست بخش غیردولتی نگاه جدی به شاخص فضای کسب و کار و رسیدن به رتبه زیر ۵۰ تا پایان برنامه ششم است و از طرفی لازم به ذکر است که ایجاد فضای مناسب نیازمند این است که در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنیم و حال بایستی به مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نگاه جدی کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه یادآور شد: ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری مستلزم هماهنگی همه دستگاه‌ها است به طوری که اگر یک دستگاه به خوبی عمل نکند زحمت همه دستگاه‌ها بر باد خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه در فضای امروز اقتصاد بنگاه‌های کوچک رقابت‌پذیر نیستند، گفت: باید مسیر برای بزرگ شدن بنگاه‌ها فراهم شود اما نباید فراموش کرد که این امر نیاز به عزم و اراده دست اندرکاران دارد.
جلال‌پور تصریح کرد: وضعیت امروز بنگاه‌ها به سبب سوء‌تدبیر و شرایط تحریم در گذشته شکننده بوده و حال بایستی در این بنگاه‌ها با پذیرش سرمایه به بنگاه‌های بزرگ و رقابتی تبدیل شود زیرا به سبب مسائل تحریم در سال‌های گذشته فشار جدی بر بنگاه‌ها آمده و حال تدوین یک استراتژی برای بهبود فضای کسب و کار بسیار ضروری است.باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *