استقبال از طرح فروش اقساطی کالا

تصویر روز: قائم مقام وزیر صنعت: طرح اتحادیه لوازم خانگی برای فروش اقساطی کالا موازی کاری با طرح کارت اعتباری به حساب نمی آید.

خسروتاج در حاشیه همایش فعالان اقتصادی غیردولتی در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران افزود: ما از این طرح استقبال می کنیم که این خدمات رسانی ازجانب اتحادیه ها انجام شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی در چند نوبت اعلام کرد که در جهت تقویت تقاضا حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و ضوابط کارت اعتباری این مبلغ را نیز اعلام کرده است.

خسروتاج گفت: در فضای جدید اقتصادی و با اجرای برجام، شاهد جذب سرمایه و افزایش تولید خواهیم بود که به دنبال آن قدرت خرید مردم نیز افزایش می یابد.

وی افزود: این تغییرات زمینه افزایش درآمد را فراهم خواهد کرد علاوه بر این زمانی که فضای کشور به سمت سرمایه گذاری و فضای مناسب کسب و کار حرکت کند سرمایه گذاران به صحنه می آیند و سرمایه گذاری به افزایش تولید و افزایش اشتغال منجر می شود.

وی اضافه کرد: این تغییرات زمینه افزایش درآمد را فراهم می کند و می توان گفت بیشترین آثار اجرای برجام در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در خانوارها خواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در جایگاه دولت، فرصت ها و زمینه های مختلف اقتصادی را به سرمایه گذاران اعلام کنیم که این زمینه ها در کشور ما متنوع است.

خسروتاج افزود: افرادی که استعداد سرمایه گذاری بالا را دارند می توانند در معدن سرمایه گذاری کنند اما آنهایی که ظرفیت سرمایه گذاری کمتری دارند می توانند در رشته های خدماتی و گردشگری فعالیت کنند.

وی گفت: برای کنترل تجارت کشور و تنظیم مقررات تجاری کشور از اهرم تعرفه استفاده می کنیم البته در بخش کشاورزی قانون گذار اختیار ویژه ای را به وزیر جهاد کشاورزی داد که بر اساس آن می تواند برای حمایت از تولید داخل جلوی واردات برخی از محصولات را بگیرد.

خسروتاج افزود: در کمیسیون ماده یک راه های حمایت از تولید مطرح و در کتاب مقررات در ابتدای هر سال به عنوان جدول حمایت از تولید داخل به شکل سود و عوارض گمرکی مصوب می شود.

وی درباره قرارداد ساخت تراکتور با چک در ایران گفت: باید دید چه کسی قرارداد بسته است اما در هر رشته ای که امکان تولید داخل باشد باید مورد حمایت قرار گیرد از این رو در درجه اول اولویت سود بازرگانی در این موارد برای واردات مواد و قطعات آن است و جنس ساخته شده در اولویت بعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *