پیشنهاد تبادل الکترونیکی اسناد گمرکی میان ایران و روسیه

تصویر روز : رئیس ‌گمرک در مورد جلوگیری از ارسال کالاهای صادراتی به روسیه با منشأ غیر از ایران اطمینان داد.
مسعود کرباسیان در دیدار سفیر روسیه در تهران با اشاره به اهمیت توسعه تبادلات تجاری و همکاری ‌های گمرکی با روسیه، در مورد ارسال نکردن کالاهای صادراتی به این کشور با منشأ کشورهایی غیر از ایران به مسئولان این کشور اطمینان داد و گفت : پیشنهاد می‌کنم تبادل اسناد گمرکی میان دو کشور به روش الکترونیکی صورت گیرد.
کرباسیان سپس به دیدار اخیر رؤسای جمهوری دو کشور و گفت‌وگوهای انجام شده برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم در مورد کالاهایی که از ایران به روسیه انتقال می‌یابد، گواهی الکترونیکی صادر کنیم.
وی افزود: گمرک ایران با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به توانایی بالایی در جلوگیری از بروز تخلف در اسناد گمرکی دست یافته است و ما می‌توانیم اسناد کالاهای صادراتی‌مان را به صورت الکترونیکی به گمرکات کشورهایی که کالاهای ایرانی به آنها صادر می‌شود ،ارائه دهیم.
رئیس ‌کل گمرک با تأکید بر ضرورت تسهیل و تسریع در انجام امور گمرکی و تجاری بین ایران و کشورهای همسایه، خطاب به سفیر روسیه گفت: امیدوارم در مورد تعیین اصالت ساخت کالاهای ایرانی به صورت الکترونیکی، شاهد همکاری بیشتر روسیه باشیم و با توجه به موافقت‌نامه گمرکی ایران و روسیه، تبادل اطلاعات و آمارها به شیوه الکترونیکی و با سهولت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌خصوص مناسبات‌اقتصادی، خواهان نظارت و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص کالاهای صادراتی از مبدأ ایران به این کشور شد.

وی همچنین از علاقه‌مندی روسیه برای اعزام یک هیئت عالی‌رتبه گمرکی به ایران و گفت‌وگو درباره مسائل مورد علاقه دو کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *