تداوم سامانه بارشی در شمال و غرب کشور

تصویر روز : براساس پش‌بینی هواشناسی اکثر استانهای کشور امروز بارانی است و بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات استانهای تهران، البرز و قزوین بارندگی پیش بینی شده است.
4049070 564

بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی،امروز نیز سامانه باران زا در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های مرکزی زاگرس،سبب بارش باران و برف، وزش باد در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق می شود.

شدت بارش ها را امروز در استانهای زنجان، کردستان، کرمانشاه ، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و از بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات استانهای تهران، البرز و قزوین پیش بینی کردیم.

روز یکشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده، دامنه های شرقی البرز، بخش هایی از جنوب و مرکز کشور و با شدت کمتر برخی نقاط شمال شرق تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد.

شدت بارش در روز یکشنبه در سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان شرقی و نوار غربی استانهای آذربایجان غربی و کردستان می باشد.روز دوشنبه آخر وقت،ضمن کاهش دما بتدریج از مقدار بارشها از غرب و نیمه جنوبی کشور کاسته میشود و اوج بارش ها در کرانه های خزر متمرکز می شود.

پیشینه و کمینه استان تهران به ترتیب ۱۳ و ۷ است.

اصغری کارشناس هواشناسی گفت: از جمعه سامانه بارشی از سمت غرب کشور وارد استان‌‌های کرمانشاه و استان‌های شرقی و غربی شده و به تدریج به مناطق شمالی کشور و دامنه البرز نفوذ کرده است. علاوه بر استان‌های غربی و شمال غربی، استان‌های تهران، قزوین، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، البرز نیز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد.
لرستان و شمال خوزستان، بوشهر و فارس نیز از فردا در انتظار ورود سامانه بارشی خواهند بود.
از امروز سامانه بارشی پراکنده از غرب اصفهان وارد این استان می‌شود و کرمان از فردا شاهد هوای بارانی خواهد بود. استان‌های گلستان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی از فردا با شدت و ضعف شاهد ورود ابرهای بارشی خواهند بود و تا عصر دوشنبه این سامانه از شرق کشور خارج خواهد شد.
همچنین افزایش دما موقتی خواهد بود و از روز دوشنبه ورود سامانه کم‌فشار از غرب کشور موجب کاهش دمای هوا خواهد شد.باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *