آغاز اجلاس هوانوردی ایران با حضور وزیر راه

تصویر روز : نخستین اجلاس بزرگ هوانوردی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران صنعت هوایی خارجی در تهران آغاز شد.

کشورهای جهان از جمله آمریکا ، ‌انگلیس ،‌فرانسه و استرالیا در این اجلاس حضور دارند.جذب سرمایه‌های خارجی از اولویت های همایش هوانوردی است.

در اجلاس تهران علاوه بر شرکت‌های هوایی و شرکت‌های سازنده قطعه ها و تجهیزات فرودگاهی مدیران بانک ها، بیمه‌ها و شرکت‌های لیزینگ کشورها نیز حضور خواهند داشت چون جذب سرمایه‌های خارجی هدف نخست این همایش است.

اجلاس هوانوردی ایران نخستین اجلاس در تمام حوزه‌های صنعت کشور است که بعد از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها در ایران برگزار می‌شود، فضای جدید ایجاد شده بین‌المللی در کشورمان نتیجه استقبال بسیار خوب از طرف شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هواپیمایی و هوانوردی است .

با لغو تحریم فروش هواپیما به ایران رقابت شدیدی بین شرکت‌های بزرگ به ویژه دو شرکت عظیم سازنده هواپیما  بوئینگ و ایرباس آغاز شده است. با برداشته شدن تحریم‌های صنعت هوایی، ایران اکنون آماده است هواپیماهای مدرن را وارد ناوگان هوایی کند.

به گفته کارشناسان صنعت هواپیمایی، تأثیر برداشته شدن تحریم‌ها در این صنعت با باز شدن درهای کشور به روی سرمایه گذاران نمایان خواهد شد چون با توجه به کمبود منابع دولت و توانایی مالی کم خطوط هوایی داخلی برای نوسازی ناوگان حضور سرمایه گذاران خارجی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با روش‌های مختلفی مانند لیزینگ اجاره یا اجاره به شرط تملیک تجهیزات و ناوگان خود را نوسازی کنند.

همچنین در بسیاری موارد هواپیماهای ایران برای سوخت‌گیری ،توقف میان‌پروازی در کشور سومی را داشتند،اما با توجه به اینکه محدودیت فروش سوخت از این پس برداشته می‌شود، این توقف‌ها نیز لغو خواهند شد؛ چیزی که خستگی مسافران و طولانی‌تر شدن پروازها را در پی داشت.

به گفته دبیر اجلاس جهانی هوانوردی در حال حاضر ۱۵۰ ناوگان هوایی مسافربری داریم که از این تعداد ۱۱۰ هواپیما فعال هستند و بقیه فرسوده‌اند. با توجه به کمبود منابع در کشور در نظر داریم در ۳ سال آینده روی جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده موجود تمرکز کنیم که انتظار داریم در این مدت تا ۲۰۰ ناوگان را پوشش دهیم. همچنین در مرحله بعد رشد این صنعت را در ایران شاهد خواهیم بود و در صورتی که میانگین رشد سالانه در این زمینه بالای ۵ یا زیر ۱۰ درصد باشد می‌توانیم سالی ۵۰ ناوگان به ناوگان هوایی کشور بیفزاییم.

اجلاس تهران با همکاری شرکت فرودگاههای کشور و سازمان هواپیمایی کشور با همکاری مرکز هوانوردی آسیا و پاسیفیک (کاپا) یکی از بزرگترین مؤسسات تحقیق و توسعه هوانوردی جهان برگزار خواهد شد.

اجلاس «هوانوردی ایران ۲۰۱۶» نخستین اجلاس بین‌المللی در آستانه رفع تحریم‌هاست که زمینه ساز تعامل صنعت بین‌المللی هوانوردی با جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی این صنعت در کشور خواهد بود.

این همایش با همکاری مرکز هوانوردی آسیا- پاسیفیک (کاپا) سازمان داده شده است و نخستین نشست بزرگ بین‌المللی هوانوردی طی تقریباً ۴۰ سال گذشته در ایران خواهد بود.

مرکز هوانوردی آسیا- پاسیفیک که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده است، اطلاعات مستقل بازار هوانوردی، تحلیل و خدمات اطلاعاتی ارائه می‌دهد که تصمیم های استراتژیک بسیاری از سازمان‌های بزرگ جهان را پشتیبانی می‌کند.خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *