ایران دومین بازار لوازم خانگی بعد از امریکاست

تصویر روز: دبیر انجمن صنفی کارآفرینان ایران با بیان این‌که ۷۰ هزار کارت اعتباری خرید کالا صادر شده توسط وزارت رفاه هیچ ربطی به طرح بانک مرکزی ندارد، از سود ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برندهای خارجی از بازار لوازم خانگی ایران خبر داد.

حمیدرضا غزنوی در نشست خبری با بیان این‌که بازار لوازم خانگی ایران اصلا کوچک نیست، اظهار کرد: بازار ایران برای یکی از تولید‌کنندگان خارجی لوازم خانگی بعد از آمریکا دومین بازار جهان است و سود زیادی برای شرکت‌های تولید‌کننده دارد.

وی با بیان این‌که میزان واردات لوازم خانگی هفت برابر خودرو است، افزود: می‌توان گفت که هیچ کالایی به اندازه لوازم خانگی وارد کشور نمی‌شود که این موضوع ضربه‌ای به صنعت لوازم خانگی کشور وارد می‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارآفرینان ایران با اشاره به حجم ریالی بازار لوازم خانگی در کشور ادامه داد: بازار مصرف لوازم خانگی در کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان آن در دست خارجی‌هاست.

غزنوی تصریح کرد: جریان اقتصادی کشور ما در حال حاضر به گونه‌ای است که رد تخلفات برخی از وارد‌کنندگان لوازم خانگی گم می‌شود در حالی که شرکت‌های خارجی برای تبلیغات در ایران بودجه‌های بسیار زیادی دارند.

وی با اشاره به بودجه تبلیغاتی ۶۸۰۰ میلیارد ریالی دو برند بزرگ لوازم خانگی خارجی گفت: این در حالی است که براساس آمار از هر ۱۰ فروشگاه تولید‌کننده داخلی در این بازار رقابتی، پنج مورد‌ش محکوم به شکست است. از سوی دیگر برندهای خارجی ۹۰ درصد از فروشگاه‌های خود را خریداری کرده‌اند و مالک آن هستند که این فروشگاه‌ها در بهترین نقاط بازار است.

به گفته سخنگوی انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی، بودجه تبلیغاتی بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده داخلی در بهترین حالت حدود هشت درصد از بودجه شرکت خارجی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *