صادرات زعفران ایرانی به آمریکا

تصویر روز : رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران از صادرات نخستین محموله زعفران ایرانی به آمریکا پس از ۱۵ سال در پی اجرایی شدن برجام و توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ تا هفته آینده خبر داد.

محمد جواد رضایی اظهار کرد: در حال حاضر بازار زعفران مناسب است و قیمت آن به حدود کیلویی هفت میلیون تومان رسیده است که نشان می‌دهد با توجه به افزایش تولید این محصول در کشور وضعیت خرید و فروش آن نیز در بازار داخلی و خارجی مناسب است.

رضایی گفت: پس از اجرایی شدن برجام و توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵، کشورهای اروپایی مانند اسپانیا نیز خواهان خرید مستقیم زعفران ایرانی شدند در حالی که در دوران تحریم صادرات این محصول به کشورهای اروپایی با محدودیت و کاهش شدیدی مواجه شده بود، چراکه با توجه به تحریم‌های بانکی، نقل و انتقال پول و ارز با مشکلات بسیاری مواجه شده بود.

رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران ادامه داد: در حال حاضر تقاضای خرید زعفران از سوی آمریکا نیز ارائه شده که به زودی اولین محموله ۲۰ کیلوگرمی زعفران برای نخستین بار پس از ۱۵ سال آماده ارسال به آمریکاست و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده این صادرات انجام شود.

وی اظهار کرد: در دوران تحریم کشورهایی مانند امارات و حتی اسپانیا نقش واسطه و دلال را در بازار طلای سرخ ایرانی ایفا می‌کردند و این محصول ارزآور را از ایران خریداری و به نام و با بسته‌بندی و برند خود در بازار جهانی معامله می‌کردند.

به گفته رضایی،‌ صادرات مستقیم زعفران به کشورهای اروپایی می‌تواند تا ۴۰ درصد بازار زعفران ایرانی را رونق ببخشد. ایسنا،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *