توسعه صنعت پتروشیمی ایران با فناوری و سرمایه خارجی

تصویر روز : سرمایه گذاران خارجی درصورت انتقال فناوری های جدید و نیز سرمایه می‌توانند در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در دوران پساتحریم فرصت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی بیش از گذشته تسهیل خواهد شد اما سرمایه گذاران خارجی باید افزون بر سرمایه، دانش و فناوری روز جهان را نیز انتقال دهند.

عباس شعری مقدم افزود: صنعت پتروشیمی ایران که با اتکا به خوراک فراوان مایع و گازی، نیروی کار تحصیل کرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد با دسترسی به آبهای آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف بهترین صنعت برای سرمایه گذاری است و در این مسیر آماده حمایت از سرمایه گذاری های جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی پیش و پس از امضا توافق هسته ای ایران و کشورهای ١+۵ گفت: همه شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در مذاکرات خود با ما بر وجود یک شریک دولتی برای رفع موانع موجود در ایران تاکید دارند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی بیشتر به سرمایه‌گذاری در بخش بالا‌دست علاقه دارند، زیرا در صورت مساعد شدن فضای کسب ‌و‌ کار، سرمایه‌گذاران ایرانی به خوبی می‌ توانند در صنایع پایین ‌دست فعالیت کنند، از سوی دیگر نیز باید در نظر داشت که بخش بالا‌دست پتروشیمی به سرمایه ‌و تکنولوژی ‌روز احتیاج دارد.

براساس گزارش شرکت ملی پتروشیمی، وی ادامه داد: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت انجام شده است، از این رو از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باید زمینه حدود ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی فراهم کنیم، افزود: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی، امکان تحقق این اهداف و برنامه های توسعه صنعت پتروشیمی در ایران وجود دارد. ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *