سرمایه گذاری ۵۰ ساله هلندی ها در ایران

تصویر روز: استاندار البرز گفت:شرکت بَرنتز هلند، بعنوان اولین سرمایه گذار بعد از اجرای برجام پیشگام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری کاری است و انتظار می رود فرایند سرمایه گذاری ها تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،” مهندس سیدحمیدطهائی” در نشست هیأت تجاری شرکت بین المللی هلند با جمعی از فعالان اقتصادی استان، در سالن شهدای دولت استانداری، ضمن خیرمقدم به میهمانان کشور هلند در این استان گفت: امیدوارم با فضای خوبی که بعد از توافق فرجام بین جمهوری اسلامی و ۱+۵ بوجود آمده و با مقدماتی که از ماه ها قبل ایجاد شده بود بتوانیم به سرفصل مشترکی در روابط تجاری در عرصه بین الملل دست یابیم.

شرکت هلندی برنتز پیشگام توسعه روابط تجاری در ایران پس از برجام

وی با تبریک آغاز همکاری های مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی و هلند، افزود: شرکت بَرنتز هلند، بعنوان اولین سرمایه گذار بعد از اجرای برجام پیشگام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری کاری است و ما نیز با فراهم ساختن بسترها از تداوم ارتباطات استقبال خواهیم نمود.

استاندار البرز با اشاره به دیپلماسی سیاسی صلح آمیز کشورمان خاطرنشان کرد: پیام جمهوری اسلامی همواره صلح و آشتی بوده است و در این ایام شاهد هستیم دنیا با این نظرِ جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیده و تصویب قرارداد برجام نیز بر همین مبنا بوده است.

مهندس طهائی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری با کارداران کشورهای ایتالیا و فرانسه بیان کرد: این دیدارها و مذاکره با امضای قراردادهای مطلوبی، حدود ۲۸ هزار یورو همراه بوده و نوید بخش افق روشنی در روابط دیپلماسی اقتصادی بشمار می رود.

سرآغاز حرکتی ۵۰ ساله برای رسیدن به توسعه پایدار

نماینده عالی دولت در استان ضمن خاطرنشان کردن سابقه شرکت برنتز بر ضرورت تداوم همکاری های اقتصادی تأکید کرد و ادامه داد: شرکت برنتز یکی از شرکت های بزرگ بین المللی در اروپا است و انتظار ما بیشتر از آن چیزهایی است که شنیده ایم؛امیدوارم این همکاری های مشترک آغاز حرکتی ۵۰ ساله باشد و از این فرصت شرکت های تجاری نیز برای مبادله انرژی ، تولید مواد اولیه و محصولات نهایی نهایت بهره مندی داشته باشند.

شرکت بَرنتز موفق در گزینش اقتصادی البرز/ بَرنتز ملاک های سرمایه گذاری در البرز را داراست

استاندار البرز همچنین با تشریح وضعیت استان البرز و استقبال سرمایه گذاران، شروط پذیرش طرح های سرمایه گذاری را در این استان مورد اشاره قرار داد و گفت: به استانی وارد شده اید که با استقبال سرمایه گذاران همراه است؛ به جهت استقرار واحدها و شرکت ها شرایطی را در این استان قائل هستیم که هایتک بودن مهمترین آنها است و خوشبختانه شرکت برنتز موفق شد تا در گزینش اقتصادی ما قبول شود.

وی ادامه داد: موفقیت کشور هلند در سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی بعد از برجام، بعنوان اولین قرارداد اقتصادی، در رسانه های جهانی نیز بازتاب ویژه ای داشته است.

قراردادهای تجاری اجرایی شود

مهندس طهائی در محور دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان اقتصادی استان گفت: شرکت هایی که قرار دادها را امضا می کنند، به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت از امروز باید تلاش مضاعفی را داشته باشند تا هماهنگی مطلوبی برای عملی و اجرایی شدن قراردادها فراهم شود.

” کشاورزی” از وجوه اشتراک تجاری البرز و هلند

استاندار البرز همچنین اشتراکات کشور هلند و استان البرز را نیز سبقه کشاورزی آن برشمرد و گفت: همانگونه که کشور هلند برخوردار از دانشگاه قدمت دار کشاورزی(واخنینگن ) می باشد، استان البرز نیز با بیش از ۱۰۰ سال گذشته نخستین دانشکده کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی امروز دانشگاه تهران را در خود پرورش داده است و همین امر نیز زمینه ساز توسعه همکاری های مشترک بین البرز و هلند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت های هلند در زمینه کشاورزی است افزود: اگر این ارتباطات در حوزه علمی نیز بوجود بیاید سرآغاز حرکت فناورانه خواهد بود و ما نیز از این روند استقبال خواهیم کرد.

استاندار البرز گفت: موضوع را از طریق سفارت هلند در جمهوری اسلامی پیگیری خواهم کرد و امیدوارم شما هم پیام رسان ما باشید.

استاندار البرز با اشاره به سیاست اقتصادی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم در رابطه با توسعه اقتصادی کشور بدست توانمند بخش خصوصی اعتقاد دارد و از روند حمایت و پشتیبانی می کند با همین رویکرد ما نیز از گسترش همکاری های مشترک استقبال خواهیم داشت.

استاندار البرز در پایان تمامی مدیران اقتصادی استان که در جریان سفر هیأت سرمایه گذاری کشور هلند به این استان تلاش داشتند قدردانی کرد و تکاپوی رسانه های استان را که همپای با مسئولان در انعکاس این رویداد بزرگ اقتصادی همکاری داشته اند ستود.

گفتنی است، در جریان سفر سرمایه گذاران کشور هلند به ایران و حضور در استان البرز، «شرکت برنتز» طی دو روز کاری، ۱۳ تفاهم نامه مشترک را در بخش صنعتی، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و فراورده های دارویی با این استان به امضاء رساند.

این حرکت سرآغاز جهشی نوین در توسعه روابط تجاری و اقتصادی در این استان جوان بشمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *