
مسعود بادین
عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه آسیا
امروزه بهبود عملکرد تجاری و دستیابی به حاشیه سود بالا، یکی از مهمترین دغدغه های مدیران سازمان ها به شمارمی رود.
در این راستا، مدیران سازمان ها در پی یافتن عوامل مؤثر بر عملکرد تجاری سازمان خود وشناسایی مهمترین عوامل تأثیرگذار بر آن بوده که بتوانند بقاء سازمان خود را در آینده تضمین نمایند.هدف از نگارش پژوهش حاضر، رتبه بندی عوامل مؤثر بر عملکرد تجاری صنعت بیمه می باشد تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی محسوب می شود.
ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که برای تدوین آن، از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، ۱۷۷ نفر از مدیران ارشد شرکت های بیمه می باشند که با بهره گیری از فرمول حجم نمونه به ۱۲۰ نفر کاهش یافت.
برای سنجش عملکرد تجاری نیز از ابعاد عملکرد مالی، عملکرد بازار، عملکرد مشتری، اعتبار و ویژگی خدمات استفاده شد. پرسشنامه مورد نظر، پس از طراحی و تأ ئید روایی و پایایی میان افراد جامعه آماری توزیع شد نتایج حاصل از به کارگیری تکنیک تاپسیس فازی بیانگر آن بود که متغیر »حاشیه سود مناسب« به عنوان مهم ترین زیرمعیار عملکرد تجاری انتخاب شد. برای مطالعه علاقه مندان فایل متن کامل مقاله پیوست می باشد.
مطالب مرتبط

قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت
09 اردیبهشت 1404
عربستان و قطر بدهیهای سوریه به بانک جهانی را پرداخت میکنند
09 اردیبهشت 1404
هشدار نارنجی احتمال سیلاب در ۱۷ استان
09 اردیبهشت 1404
دیدگاهتان را بنویسید